Student werkt op een computer
Onderwijs

Media, Informatie en Communicatie-studenten bedenken campagnes voor Lichtcentrum Hengelo

Studenten Media, Informatie en Communicatie (MIC) hebben voor het project Digital Strategy samengewerkt met online marketingbureau Gladior en Lichtcentrum Hengelo. De verlichtingszaak legde hen drie vraagstukken voor, waaruit de projectgroepen mochten kiezen. Een blog hierover...:

"De vraag die ons groepje voor de kiezen kreeg was: ‘Hoe bereiken we mensen met een nieuwbouwwoning/verhuizing/verbouwing van een huis?’. Het doel is om uiteindelijk de omzet te laten stijgen. Alle groepjes bedachten een campagne aan de hand van een marketingcommunicatieplan. Het project begon met het uitdenken van twee concept ideeën, die vervolgens tijdens een pitch in week 1.3 aan een aantal docenten voorgelegd werd. Door feedback en het kijken naar ideeën van anderen werd de keuze gemaakt met welk idee we door zouden gaan. 

Kansen

De weken erna begonnen het plan en de campagne steeds meer vorm te krijgen. Om een goed beeld te krijgen van het bedrijf zijn we naar de showroom in Hengelo geweest. Daar hebben we foto’s gemaakt van de producten en de winkel en hebben we gekeken welke kansen het beste benut kunnen worden. Aan de hand van resultaten die we gemeten hebben in Google Analytics, werd duidelijk dat er nog veel winst te behalen valt met de social mediakanalen van Lichtcentrum Hengelo. 

Pitch

De door ons bedachte campagne was daar dan ook op gericht. De campagne moest de perfecte samensmelting worden van de behoeften van de klanten en de beoogde resultaten van het bedrijf. In week 1.10 was de eindpitch van de campagne en het plan voor een aantal docenten en medewerkers van Gladior en Lichtcentrum Hengelo. Tijdens deze pitch moesten we de experts op dit gebied ervan overtuigen dat ons idee het beste idee was. Een hele leerzame ervaring die weer leidde tot tips voor een volgend project!

De samenwerking tussen school en het bedrijfsleven laat goed zien wat je zoal kunt doen met de kennis die je opdoet tijdens de opleiding. Ook helpt het bij het maken van een definitieve specialisatiekeuze, die er voor ons als tweedejaars studenten aan zit te komen. Je werkt met een groepje aan een echte case, waarvan we in het volgende kwartiel ook de uitvoering gaan doen. Zo zie je je eigen ideeën tot leven komen, super gaaf!"

Door Deveny Kok

Gerelateerde artikelen

Maaike de Haas 2.jpg Onderwijs

Maaike de Haas maakte een educatieve les voor nieuwkomers in Nederland en won de Media & Onderwijs prijs

13 november 2023
Onderwijs

Berber ging via het mbo en hbo naar de universiteit: ‘Je moet je kwaliteiten op de juiste manier inzetten’

09 november 2023
Pascal Smit Studentenleven

Portret van mediastudent Pascal: vormgever op kantoor én in het veld