Studenten Toegepaste Psychologie testen beroepsproducten

Studenten Toegepaste Psychologie testen beroepsproducten

Vandaag vond de gebruikersmanifestatie ‘Test TP’s Smart Ideas!’ plaats bij Saxion in Deventer. Leerlingen van het Etty Hillesum en opdrachtgevers uit de praktijk testen op die dag prototypes, gemaakt door tweedejaars studenten van de opleiding Toegepaste Psychologie. Ook maakten ze op deze dag kennis met projectonderwijs op Hbo niveau.

De tweedejaars studenten zijn voor het projectonderwijs gedurende dit kwartiel bezig geweest met het onderzoeken van een thema en het ontwikkelen van een beroepsproduct dat gerelateerd is aan (een van) de Toegepaste Psychologie hoofdstromen: Arbeid- en Organisatiepsychologie, Gezondheidspsychologie en Gedrag en Technologie. Projectonderwijs staat o.a. voor Agile werken, actief zijn met de buitenwereld en gebruik maken van smart technologies.

De studenten kregen ’s ochtends eerst een lezing van het lectoraat Brain & Technology. Daarna lieten ze hun tussentijdse beroepsproducten zien aan het publiek. Aanwezigen zijn o.a. opdrachtgevers, potentiële eindgebruikers en 100 havisten van het Etty Hillesum Lyceum De Boerhaave in Deventer.

Door het tonen van hun prototypes haalden de studenten belangrijke feedback op als het gaat om relevantie en bruikbaarheid van het beroepsproduct. Voorbeelden van beroepsproducten zijn een training over obsessief sportgedrag of een website als brug tussen jongeren met autisme en organisaties.