pexels-kampus-production-5940703.jpg

Van en met elkaar leren: iets voor jou?

Ben jij als docent bezig met vernieuwen van je onderwijsprogramma en/of toetsing? Merk je dat je bij het ontwikkelen en/of de uitvoering van onderwijs of toetsing ondersteuning kunt gebruiken? Dan hebben we goed nieuws voor jou! Saxion Academy start namelijk eind maart met professionele leergemeenschappen voor docenten.

Wat is een Professionele Leergemeenschap?

Van en met elkaar leren neemt een steeds grotere plek in binnen het leerproces van studenten in zogeheten leercommunities. Een PLG kan je hiermee vergelijken. Een PLG bestaat uit een groep van zes tot tien deelnemers, onder begeleiding van een PLG-coach.  In de PLG werk je zowel aan persoonlijke als professionele ontwikkeling, waarbij de PLG tevens bijdraagt aan de realisatie van een succesvolle en duurzame verbetering of vernieuwing in de praktijk.  Waarom zouden we ieder voor zich het wiel uit willen vinden, terwijl we er samen een nog mooier wiel van kunnen maken? Bovendien, practice what you preach: we begeleiden studenten idealiter zoveel mogelijk in leercommunities, dan is het prettig om zelf als deelnemer te ervaren wat het inhoudt.

Het PLG-traject bestaat uit acht bijeenkomsten van maximaal een dagdeel in een periode van zes maanden.

Meer informatie?
Algemene informatie over de PLG

Wil je meteen aanmelden? Klik dan op onderstaande link.
Professionele leergemeenschap Docent als ontwikkelaar
Professionele leergemeenschap Docent als assessor