Foto van student Liselot, zittend op een stoel
Onderwijs

Liselot loopt stage bij VIM Group: 'met vestigingen in Londen, Amsterdam, Hengelo en München'

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

International Business student Liselot Kosters wilde graag stage lopen in een internationale omgeving. Ze vond haar plek bij VIM Group in Amsterdam, waar ze een half jaar marketingstagiair was. “Ik vind het leuk om na twee jaar theorie eindelijk de marketingwereld in de praktijk te zien."

Hi Liselot, waar loop je stage?

“Ik heb in de periode van september tot februari stage gelopen bij VIM Group in Amsterdam. Ik ben daar terecht gekomen via mijn bijbaan bij Levers Ter Braak. Collega’s hadden mij getipt over de stagevacature en toen heb ik gesolliciteerd.”

Wat mag je allemaal doen bij VIM Group?

“Ik ondersteunde het gehele marketingteam bij VIM Group met verschillende taken. Waaronder het onderhouden en bijwerken van de website, het bedenken en creëren van toffe content voor de socials en de vertalingen van die content.”

Wat is VIM Group?

“VIM Group is een internationale organisatie met kantoren gevestigd in Londen, Amsterdam, Hengelo en München. VIM Group werkt voor de mooiste en grootste merken ter wereld. Het bedrijft helpt organisaties bij het analyseren, organiseren en implementeren van merkverandering en het verbeteren van merkprestaties. Dus wanneer ik iets op social media zette, was ik daar lang mee bezig. Alle content moest in verschillende talen gepubliceerd worden.”

Weet je al of je later ook iets in deze richting wilt doen?

“Dat weet ik nog niet zeker. Ik heb bij VIM Group erg veel geleerd en mij mogen verdiepen in de wereld van marketing, die mij enorm aanspreekt. Toch zou ik mij graag eerst nog verder willen verdiepen in andere vakgebieden om mijn kennis te verbreden, voordat ik mij volledig in de marketing stort.”

Waar moest je erg aan wennen?

“Voor mijn stage ben ik verhuisd naar Amsterdam. Het leven en de werkstructuur in Amsterdam is anders dan in Twente. In Amsterdam voel ik meer vrijheid; de focus ligt er hier op of je werk voldoende oplevert, in plaats van de 9-5 werkmentaliteit die ik vanuit Twente ken.”

Wat vind je het leukste aan deze stage?

“Ik vond het leuk om na twee jaar theorie eindelijk de marketingwereld in de praktijk te zien. Het leukste vond ik dat ik er vrij word gelaten en de ruimte krijg om dingen te verzinnen en aan te dragen. Ik voelde me echt onderdeel van het team, dat geeft een fijn gevoel.”

Wat zijn jouw tips voor het vinden van een leuke stage?

“Het vinden van een stage kan best lastig zijn. Vraag rond in je eigen netwerk, mensen willen graag helpen! Zo ben ik zelf ook aan mijn stage gekomen.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.