2.-Naast.jpg

Your Online Side Hustle International (YOSHI)

Tijdens dit programma van 20 weken word je begeleid bij het opzetten van een 'online side hustle'. Dit kan van alles zijn, van het aanbieden van je diensten als tekstschrijver tot het runnen van een affiliate marketing website. Met andere woorden, je product of dienst hoeft niet digitaal te zijn, maar je leert wel hoe je je marketing en verkoop kunt doen door gebruik te maken van verschillende online tools en platforms. Het doel? Het genereren van een winst van (minimaal) € 1.000,- in slechts 20 weken!

Een geweldige kans dus om te ontdekken of ondernemerschap iets is wat je leuk vindt, terwijl je tegelijkertijd mogelijk een extra inkomen opbouwt. Je gaat onderzoek doen en ontdekken welke niche bij jou past en een plan ontwikkelen op basis van bewezen online bedrijfsmodellen om inkomen te genereren. Onderwerpen die aan bod komen in het programma zijn:

• Het opbouwen van een merk

• Het opzetten van je website en andere belangrijke kanalen

• Online marketing: van SEO tot influencers

• Contentstrategie

• Het omzetten van bezoekers en volgers in betalende klanten

• Financiering en financiering van je groei

Volgende startdatum: 5 maart 2024

Registreer nu!

Het programma

Gedurende dit programma van 20 weken ontvang je kansen en coaching van Saxion Centrum voor Ondernemerschap (SCvO) om je eigen bedrijf/ merk te ontwikkelen en op te bouwen naast je studie. Je leert ook vaardigheden die nodig zijn om een succesvolle ondernemer te zijn.

Daarnaast organiseert SCvO trainingssessies, netwerkbijeenkomsten en krijg je een flexibele werkplek in een van onze incubators in Enschede of Deventer.

• Wekelijkse online bijeenkomsten onder begeleiding van een coach
  • Individuele (online) coaching (minimaal 5 keer)
  • Toegang tot een groot netwerk
  • Evenementen en netwerkbijeenkomsten
  • Werkplek binnen een van onze incubators

Je kunt alleen of met een partner aan het programma deelnemen. Deelname is gratis, maar betrokkenheid verplicht.

Het programma is als volgt gestructureerd:

1. Your online side hustle: Inleiding - We nemen het doel van de cursus door, bespreken de inhoud en leggen uit wat een 'side hustle' inhoudt.
  2. Jouw doelen, jouw niche - We gaan in op wat je wil bereiken met jouw side hustle. Zijn jouw doelen helder en ben je klaar om te beginnen?
  3. Marktonderzoek en validatie - Het hebben van een goed idee is slechts een eerste stap in de goede richting. Voordat je meer middelen investeert om je idee tot leven te brengen, moet je grondiger onderzoek doen om je idee te valideren, te verbeteren en een beter begrip van de markt te krijgen.
  4. Bedrijfsmodel en lanceringplan - Hoe ga je van start? Wat heb je nodig? Hoe ga je geld verdienen? Hoe ga je je product leveren? Welke kanalen en platforms ga je gebruiken? Het beantwoorden van deze en andere vragen vormt je plan.
  5. Branding en contentstrategie
  6. Opzetten van je kanalen
  7. Financiering
  8. Verkoop en distributie - Hoe ga je je verkoop realiseren en je product of dienst leveren?
  9. Vergroot je publiek en genereer verkeer
  10. Influencer marketing en andere tactieken
  11. Breid je aanbod uit
  12. Verhoog de verkoop door conversie-optimalisatie

• YOSHI is een extracurriculair maar exclusief programma met een waarde van € 1.500, -.
  • Deelname is gratis, maar betrokkenheid is verplicht.
  • De voertaal van het programma is Engels.
  • Je kunt het hele jaar door registeren, omdat YOSHI twee keer per jaar start (september en februari).
  • De bijeenkomsten worden online georganiseerd en vinden plaats op maandagavond van 19.00 tot 20.00 uur.
  • Het programma kan worden gevolgd door alle studenten in alle jaren.
  • Mogelijkheid om over te stappen naar de minor Startup Onderenemer en stage te lopen of af te studeren in je eigen bedrijf

I've learned a lot about becoming an (digital) entrepreneur and what skills are needed to do so. The coaching helped me a lot. I have already completed the program, but I can still go to the coaches for help.

Foto Ken Yeh.jpeg
Ken Yeh

Frequent Asked Questions (FAQ)

Een beetje een cliché antwoord, maar helaas is dat hoe het is: dat beslis je helemaal zelf. Het opstarten van een bedrijf kost tijd. De ene persoon slaagt er sneller in dan de ander. Er zijn voorbeelden van (student)ondernemers die met slechts enkele uren per week een inkomen verdienen, maar er is ook een voorbeeld van een student die haar studie zo heeft ingedeeld dat ze volledig ondernemer kan zijn en tegelijkertijd kan studeren. In slechts 2,5 jaar tijd was haar omzet meer dan een half miljoen euro! Maar uiteraard bevat haar werkdag veel uren. Kortom: er is geen eenduidig antwoord, maar wat zeker is, is dat je tijd en moeite moet investeren.

Iedere maandagavond is er een online bijeenkomst van 19.00 tot 20.00 uur.

Ook wat betreft investering is het een cliché. Je kunt beginnen met producten die slechts 1 euro kosten, of met producten die 200 euro per stuk kosten. In beide gevallen kun je ook de kwantiteit kiezen (1 stuk of 100 stuks?). Kortom: ook hier kun je met weinig beginnen (experimenteren) en daarna opschalen.

Deelname aan het programma als Saxion student is gratis.

Je kunt op ieder moment stoppen, maar we hopen natuurlijk van niet! Daarom benadrukken we aan het begin van het programma dat het niet gemakkelijk is. De meeste tijd gaat zitten in het vinden van een 'winnend product'.

Iedere student kan deelnemen, of je nu een Nederlandse of Internationale student bent. De voertaal van het programma is Engels.

Ja, je ontvangt een bewijs van deelname.

Nee, dit programma is extracurriculair. Je volgt het in je eigen tijd en ontvangt er geen studiepunten voor.

Meer informatie

Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Maarten Bas Backer. Hij helpt je graag!