Alexander Vogt, Saxion
Studentenleven

I am Alexander Vogt, I am Saxion

Leestijd Minuten

I am Saxion is een serie portretten, waarin we Saxion-studenten en –medewerkers in beeld brengen en hen spontaan laten vertellen over wat zij op dat moment aan het doen zijn. Vandaag een portret van Alexander Vogt.

“Ik studeer Verpleegkunde en ben lid van Studievereniging Hysteria, de vereniging van Verpleegkunde en Gezondheid en Technologie. Ik laat de nieuwe studenten hier vla happen. Dat is een spel dat we al jaren spelen en waarbij de studenten op de grond moeten gaan liggen en binnen één minuut een pak vla rond laten gaan en leeggieten in de mond van de deelnemer naast hem of haar. Vandaar die keukenrol, haha! Hiermee testen we de coördinatie onder stress: heel belangrijk in de zorg! Maar we hebben ook nog wel wat serieuze zaken gedaan hoor. Tijdens het introkamp was er bijvoorbeeld een lezing van NU’91, de vakbond voor verpleegkundigen.”