Sportieve maand: Saxion rent mee in Deventer en Enschede
Corporate

Sportieve maand: Saxion rent mee in Deventer en Enschede

Max Nab Leestijd Minuten

Hardlopers in onze regio (en ver daarbuiten) kunnen in april hun sportieve hart ophalen. Er staan deze maand namelijk twee prachtige hardloopevenementen op de agenda. Morgen verschijnen er ruim 11.000 deelnemers aan de start bij de Enschede Marathon. En afgelopen zondag was het al de beurt aan de deelnemers van de IJsselloop. Ook Saxion rent (en rende) mee!

Aangemoedigd door familie en vrienden, en in het Saxion-groen gestoken, legden 40 enthousiaste medewerkers afgelopen zondag de 5, 10 of 15 kilometer af tijdens de IJsselloop in Deventer. Daarnaast liepen er ook veel studenten van Saxion mee. Stadscampus De Kien sponsorde voor het eerst de ‘studentenrun’ waarin negen studententeams het tegen elkaar opnamen.

Foto: De Kien - Student Job van Hoek loopt studentenrun IJsselloop én wordt zesde

Student Job van Hoek loopt studentenrun IJsselloop

Stadscampus De Kien sponsorde dit jaar voor het eerst studententeams tijdens de IJsselloop. Student Job van Hoek (24) was een van de deelnemende studenten ‘Zonder de sponsoring van Stadscampus De Kien had ik niet meegelopen.’ Job deed mee op de 15 kilometer en werd met een tijd van 55,03 zesde in het eindklassement. Lees het hele interview op de website van Stadscampus de Kien.

Gezellig

Ook Saxion-voorzitter Anka Mulder deed mee in Deventer. Het parcours was haar bepaald niet vreemd, want in haar vrije tijd bindt ze graag de hardloopschoenen onder voor een ‘loopje’ langs de IJssel. Hoe heeft zij haar deelname aan de IJsselloop ervaren? “Ik vond het vooral heel gezellig om samen met collega’s te rennen. Super om zoveel van Saxion’ers te zien. Wie weet volgend jaar nog meer?!”, antwoordt ze.

Ik vond het vooral heel gezellig om samen met collega’s te rennen.

Anka Mulder
Anka Mulder, voorzitter van het College van Bestuur van Saxion (en hardloper)

Enschede Marathon

Terwijl Deventer nog nageniet van een mooie, zonnige editie van de IJsselloop, bereiden de lopers die in actie komen tijdens de Enschede Marathon zich voor op de grote dag van morgen. Hun avontuur begint met een bezoek aan Saxion, want ook dit jaar halen zij hun startnummer af op de hoofdlocatie van Saxion aan de M.H. Tromplaan. Daphna Padberg van SaxEvents vertelt over de samenwerking met Stichting Marathon Enschede: “Die is jaren geleden ontstaan. In het weekend van de marathon is een deel van het gebouw ingericht als inschrijfbureau. Daarnaast kan de organisatie tijdens het event bijvoorbeeld ook over onze douches en parkeerplaatsen beschikken.”

Hoe vindt ze het om als Saxion-medewerker bij te dragen aan zo’n groot en internationaal hardloopevenement? “We hebben al jaren een hele fijne samenwerking met de organisatie van de marathon. Ik vind het heel leuk dat hier vanuit mijn werk een steentje aan bij kan dragen.”

Enschede Marathon 2024

‘Zet ‘m op’

Uiteindelijk draait het voor de deelnemers natuurlijk om het afleggen van de afstand waarvoor ze zich hebben ingeschreven, de energie die ze krijgen van het publiek en het verleggen van hun sportieve grenzen. Namens Saxion gaat een team van 140 medewerkers dit morgen ervaren. Daphna wil haar collega’s en de studenten die in actie komen tijdens de Enschede Marathon nog graag iets meegeven: “Allemaal onwijs veel succes gewenst en zet ‘m op!”

Max Nab

Als redacteur vertelt Max graag sterke verhalen. Niet door te overdrijven, maar door te schrijven over mensen, gebeurtenissen of ideeën waar een zekere kracht van uitgaat. Vanuit het idee dat sterke verhalen ons compas vormen in een wereld die steeds complexer wordt.