Saxion 2017 1.jpg
Ondernemerschap

Sociaal ondernemerschap geïntegreerd in onderwijs

Leestijd Minuten

Enactus Saxion is in april gestopt met haar werkzaamheden. De organisatie jaagt sociaal ondernemerschap aan, maar dat hoeft bij Saxion niet meer. Het is nu geïntegreerd in het onderwijs, namelijk in onze minor 'Ondernemen' en ons afstudeerprogramma 'Afstuderen eigen bedrijf'.

Enactus was ondergebracht in het Saxion Centrum voor Ondernemerschap. “De interesse in sociaal ondernemen naast de studie nam af. En een paar studenten, daar kan je een programma niet op laten draaien”, legt directeur André Roos van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap uit. “Belangrijker is dat we weten dat het heeft gewerkt: sociaal ondernemen is voor onze studenten zo vanzelfsprekend geworden, dat er geen apart programma meer voor nodig is. De intrinsieke motivatie voor sociaal ondernemerschap is geïntegreerd in diverse opleidingen en in de verschillende programma’s als minoren en afstuderen, als ook in extracurriculaire activiteiten zoals de Saxion Ondernemersaward.“