Televisiebedrijf HBO koopt film oud Saxion-student

Televisiebedrijf HBO koopt film oud Saxion-student

Leestijd Minuten

De korte speelfilm Turn it Around van Niels Bourgonje, oud-student Creative Media and Game Technologies, is verkocht aan televisiebedrijf HBO. De film wordt uitgezonden in veel Oost-Europese landen om aandacht te vragen voor de acceptatie van homoseksualiteit. In deze landen is dit nog steeds niet het geval.

Turn it Around gaat over Bram (15). Hij is populair bij de vrouwen, maar dat doet hem niets. Op een feest komt hij de iets oudere Florian tegen en Bram is meteen verliefd. Het probleem? Niemand weet dat hij op mannen valt.

Prijzenkast

Bourgonje gooide hoge ogen met zijn korte speelfilm, die al eerder veel prijzen won op (inter)nationale filmfestivals en ook vertoond werd op NPO3. Binnenkort is de film te zien is in onder ander Hongarije, Tsjechie, Slovakije, Polen, Roemenie, Moldavie, Croatie, Slovenia, Servie, Kosovo, Montenegro, Bosnie-Herzegovina, Macedonie en Bulgarije.