Pimp je jeans tijdens de Denim Democracy-tentoonstelling

Pimp je jeans tijdens de Denim Democracy-tentoonstelling

Leestijd Minuten

Studenten die in het hoofdgebouw van Saxion in Enschede de afgelopen dagen over de eerste verdieping liepen, konden er niet omheen: de expositie van Denim Democracy. Deze rondreizende tentoonstelling laat zien hoe de verwerking van onze spijkerbroeken een impact heeft op het milieu.

De Denim Democracy expositie kent zijn oorsprong op de Hogeschool van Amsterdam en is tot vrijdag 8 maart bij Saxion te zien. Studenten van de opleiding Fashion & Textile Technologies zullen op de dinsdagen, woensdagen en donderdagen van 12.00 tot 14.00 uur verschillende workshops geven in het pimpen, verven en branden van spijkerbroeken.

“Met deze tentoonstelling willen we mensen meer bewust maken van de processen die komen kijken bij het ontwikkelen van jeans,” vertelt Harriet ter Hove, student Fashion & Textile Technologies. “Maar ook van alle bewerkingsprocessen die daarbij komen kijken. Veel daarvan zijn niet goed voor het milieu.”

Benieuwd hoe spijkerbroeken aan hun karakteristieke blauwe kleur komen en of de jeans van de studenten wel duurzaam zijn? Bekijk dan onderstaand filmpje!