Stadslegenden app

Studenten ontwikkelen ‘levende’ Stadslegenden app

Leestijd Minuten

Ken je een aantal mooie verhalen bij de gebouwen in jouw stad? Deel ze dan met anderen. Dat kan sinds kort met de app Stadslegenden, ontwikkelt door een groep vierdejaars Software Engineering-studenten van Saxion. Je kan de app natuurlijk ook gebruiken om te zien en te horen of iemand anders een interessante legende over jouw omgeving heeft verteld.

De studenten ontwikkelden een app voor Android-toestellen waarmee je rondleidingen kan maken en verhalen kan vertellen over gebouwen en gebieden in je eigen omgeving. Ze maakten Stadslegenden in opdracht van het bedrijf Pronksnor tijdens een project in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Stadslegendes app screenshot

Laat legendes voortleven

Met je smartphone kan je dus langs allerlei plekken in Enschede struinen en verhalen van anderen hierover horen. De app is niet af, dat wil zeggen: het is een levende app en het is nu aan gebruikers om te zorgen dat er interessante legendes en routes worden gedeeld. Je download de app in de Play Store.