Studentenwoningen Deventer DUWO 2019
Studentenleven

Hoogste punt studentenwoningen Deventer bereikt

Leestijd Minuten

De bouw van 139 studentenwoningen van studentenhuisvester DUWO aan de Scheepvaartstraat in Deventer vordert gestaag. Onlangs werd zelfs al het hoogste punt in de bouw bereikt. Het gaat om duurzame, gasloze studentenwoningen in het Havenkwartier.

Het nieuwe complex bestaat uit 132 zelfstandige studio’s van 24m2, twee studettes van 19m2, vijf tweekamerappartementen van 40m2, een gezamenlijke ruimte, wasserette en inpandige fietsenstalling. Alle ruimtes wordenvoorzien van stroom door zonnepanelen. Huurders koken op duurzame stroom. Vanwege de energiemaatregelen krijgen de woningen energielabel A. Het project van DUWO is ter voorbereiding op de energietransitie, die stelt dat Nederland in 2050 CO2-arm moet zijn.

Huurprijzen van de woningen beginnen vanaf 300 euro per maand, inclusief servicekosten, tv, internet en minus de huurtoeslag. Oplevering van de woningen staat gepland in het vierde kwartaal van dit kalenderjaar.