2016 - I Am Photography - Introductieconcert - evenementen 9.png
Studentenleven

Dit zijn de headliners van het Introductieconcert 2019

Leestijd Minuten

Begin jij het nieuwe studiejaar op de bagagedrager van Gers Pardoel of in de tijdmachine van Dio? Dat kan tijdens het Introductieconcert 2019 in Enschede op woensdagavond 28 augustus. Op de eerste dag van de HOI-week komen deze twee Nederlandse rappers namelijk de Oude Markt op z’n kop zetten.

Dio zal om 20.45 uur het concert aftrappen met de talloze hits die we nog van hem kennen, zoals ‘Tijdmachine’, ‘Dom, Lomp & Famous’ en ‘Stuk’. Een uurtje later is het podium voor Gers Pardoel, die zijn vijfkoppige band meebrengt naar Enschede. Pardoel is onder meer bekend van de meezingers ‘Ik Neem Je Mee’, ‘Bagagedrager’ en ‘Broodje Bakpao’. De avond wordt vervolgens afgesloten met The Euros, het powertrio dat bekend staat om hun briljante interactie met het publiek en hun knallende shows. Gegarandeerd spektakel!

Het Enschedese Introductieconcert is elk jaar een gezamenlijk onderdeel van de introductieperiode van Universiteit Twente, de Kick-In, en de tweedaagse introductieperiode van Saxion, de HOI-week.

Deventer

Ook in Deventer kunnen studenten (in spé) tijdens de HOI-week genieten van het beste van de Nederlandse rapscene. Donderdag 29 augustus zijn er namelijk optredens van onder meer Snelle en Donnie (ongetwijfeld inclusief snelle planga) op de Nieuwe Markt. Ook Merel, bekend van de hit 'Lekker met de Meiden', zal enkele nummers zingen, evenals Leafs en Hato.

Apeldoorn

In Apeldoorn wordt op woensdagavond de eerste introductiedag afgesloten met het eindfeest bij Teun. Geen grote artiesten, wel een hoop gezelligheid

HOI-week

De HOI-week wordt in elke Saxion-stad georganiseerd op woensdag 28 augustus en donderdag 29 augustus en is bedoeld om je studiegenoten en studiestad beter te leren kennen, door middel van leuke activiteiten en gave feesten. Op maandag 26 augustus en dinsdag 27 augustus organiseren de academies een verplicht opleidingsgerelateerd programma.