Saxion Summer Festival: ongedwongen kennismaken met het studentenleven
Studentenleven

Wat jij niet mag missen tijdens de HOI (zoals de app)

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Volgende week is het in de drie Saxion-steden tijd voor de HOI! Lees hier welke programmaonderdelen jij absoluut niet mag missen en waarom jij de app moet downloaden.

Sport- en spelactiviteiten

In Apeldoorn kun je ’s middags meedoen aan een ware scavenger hunt. Hierbij voer je samen met je team leuke en uitdagende opdrachten uit door de gehele stad. Doe jij mee aan de HOI in Deventer? Dan kun je op woensdag in de centrale hal van Saxion verschillende spellen doen, foto’s maken in de fotobooth of met je groepje een airbrush tattoo nemen. Later op de dag is het mogelijk om te bowlen, te poolen, te lasergamen, mee te doen aan de pubquiz of een elf meter hoge toren te beklimmen. Een dag later is vervolgens het sport- en speelfestijn op de Brink en het Boreelplein. Ook in Enschede is er genoeg te doen: op donderdag heb je van 13.00 uur tot 17.00 uur de keuze om bijvoorbeeld te gaan poolen of te gaan klimmen!

Saxion Summer Festival

Woensdagmiddag staat in het Volkspark in Enschede het Saxion Summer Festival op het programma: drankjes, chille zomerdeuntjes van de DJ en de langste stormbaan van Nederland. Ga bovendien langs bij de verschillende studie- en sportverenigingen om te kijken wat jij naast je studie kunt gaan doen!

BBQ’s

Wat doe je als je in de zomer honderden studenten van een hapje moet voorzien?  Juist, dan ga je barbecueën. In alle drie de steden kun je zelf je vleesjes omdraaien in de schaduw van de Saxion-gebouwen. In Apeldoorn en Deventer doe je dit op woensdag, in Enschede is het donderdag bbq-time!

Concerten

‘Had ik maar een tijdmachinèèè!’ Ken je ‘m nog? In Enschede en Deventer kun je tijdens de concerten meezingen met de verschillende Nederlandstalige rapklassiekers. Zo treden Dio en Gers Pardoel op tijdens het Introductieconcert in Enschede en verzorgen onder meer Merol en Snelle een spectaculaire show tijdens het Kick-Off Concert in Deventer. In Apeldoorn is helaas geen concert, maar daar ga je van de barbecue rechtstreeks naar het eindfeest. Ook niet verkeerd toch?

Eindfeesten

Uiteraard kent de HOI in elke stad een feestelijk einde. Zo wordt op woensdag de HOI in Apeldoorn afgesloten met een spetterend eindfeest bij TEUN. In Deventer kun je op donderdag vanaf 23.30 uur terecht in café De Heeren en Feestcafé De Tijd voor de HOI Afterparty en in Enschede begint om 21.00 uur het HOI Eindfeest in De Jaargetijden in het Volkspark. Hier zijn drie zalen geopend met elk een eigen muziekgenre. Dit feest duurt tot 01.00 uur, waarna uiteraard het Enschedese nachtleven wederom onveilig gemaakt kan worden.

En... de HOI-app!

Wist je dat de HOI zelfs een eigen app heeft? Als je meedoet aan de introductie in Enschede of Deventer superhandig om op je telefoon te hebben! Zo vind je er de timetable, zie je de uitslagen van onderlinge competities, vind je er handige informatie zoals de noodnummers en misschien wel het belangrijkste: je hebt de namen van je groepsgenoten bij de hand en dus ook die van die leuke jongen of dame waar je de hele HOI al een oogje op hebt..

Ook kun je via de app verzoeknummertjes aanvragen als je ’s nachts in De Generaal in Enschede belandt! Hoe tof is dat? Download dus snel de app voor IOS of Android en geniet optimaal van de HOI!

Je kunt je nog aanmelden voor de HOI!

Aanmelden!
Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.