SEFI prijs onderzoek 2019

Saxion wint prijs beste onderzoek op conferentie toekomst techniekonderwijs

Saxion onderzoekers Stephan Corporaal, Sjoerd Peters, Milan Wolffgramm en Kristy McGovern hebben tijdens het internationaal congres SEFI in Budapest over de toekomst van techniekonderwijs de prijs voor het beste onderzoek in de wacht gesleept. Het onderzoek gaat over hoe je technische studenten voorbereidt op de nieuwe industriële revolutie.

Stephan Corporaal, onlangs benoemd tot lector Human Resource Management, vertelt over het onderzoek. “We hebben onderzocht hoe werk verandert door technologische ontwikkelingen en wat dit betekent voor de competenties van de student van de toekomst.”

Het onderzoek laat zien dat werkgevers in de grote high-tech industrie en het mkb veel en snelle veranderingen in werk voorzien. Enkele voorbeelden: een toenemende moeilijkheid in machines en productieprocessen, verdergaande samenwerking binnen de keten, robotisering en automatisering van productielijnen. Volgens werkgevers vereist dit werk een technisch opgeleide medewerker die een uitstekende kennisbasis heeft en expert is in zijn vakgebied maar daarnaast een bedrijfskundige blik heeft en in staat is om samen te werken met technici vanuit andere disciplines en zichzelf blijft ontwikkelen om om te blijven gaan met nieuwe technologie.

De link naar de paper over het onderzoek staat hieronder. Er is ook een ebook beschikbaar.

Wil je meer weten over het onderzoek?

Lees dan de paper!
SEFI 2020

Volgend kalenderjaar organiseren de Nederlandse 4TU’s de conferentie en Saxion is daarbija local organising partner.

Website SEFI event kalender