Stopmaatje
Studentenleven

Stoptober: download de app Stopmaatje!

Leestijd Minuten

Sta jij ook wel eens voor een van de Saxion-gebouwen te roken, maar wil je eigenlijk liever stoppen? Doe dan 1 tot en met 28 oktober alvast mee met Stoptober en download de app Stopmaatje.

Stopmaatje is vorig jaar op basis van wetenschappelijke onderzoek ontwikkeld door Saxion, Tactus Verslavingszorg, Medisch Spectrum Twente en Universiteit Twente. De app steunt je op de moeilijke momenten en helpt om doelen te stellen tijdens het stoppen. Het is – de naam verklapt het al een beetje – echt een maatje tijdens de stressvolle periode van het stoppen of minderen met roken.

Een medewerker van het lectoraat Technology, Health & Care geeft aan: “Stopmaatje is er juist omdat de roker wil stoppen en hier ondersteuning bij kan bieden. Natuurlijk is Stoptober een mooi moment om te stoppen, maar stoppen met roken kan natuurlijk het hele jaar door.” Stopmaatje is te downloaden via de App Store en via de Google Play Store.