smart door de crisis
Business

Saxion en partners zetten loket op voor coronavraagstukken

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Saxion heeft samen met Novel-T, Universiteit Twente, ROC van Twente en Aventus een loket opgezet waar bedrijven coronagerelateerde projecten, stage- en afstudeeropdrachten kunnen aanbieden. Met Novel-T SMART hopen de kennisinstellingen dat bedrijven op die manier gebruik maken van de innovatiekracht van studenten.

Met het centrale loket snijdt het mes aan twee kanten: voor bedrijven kan vanwege het coronavirus veranderen en vernieuwen van levensbelang zijn en veel studenten hebben door de virusuitbraak nog geen stage- of afstudeeropdracht gevonden. Vandaar dat de betrokken kennisinstellingen via Novel-T SMART bedrijven en instellingen oproepen om hun innovatievragen bij studenten neer te leggen.

De bedrijven en instellingen kunnen bij interesse contact opnemen met het SMART Match Team, dat bestaat uit contactpersonen van alle vier de instellingen. Dit team helpt de bedrijven bij het aanscherpen van de vraag en koppelt hen aan studenten met de juiste kennisachtergrond. Dit kan uiteindelijk resulteren in allerlei uitkomsten: een stageplek, een teamopdracht of zelfs een samenwerking tussen studenten van de verschillende kennisinstellingen.

Ook betrokken bij het Smart door de crisis-project zijn Ondernemend Twente, ondernemersorganisatie VNO NCW, Rabobank Enschede-Haaksbergen, Deventer Economisch Perspectief, Ondernemen 055 en De Persgroep. De eerste opdrachten zijn al binnen: onder meer de Lebuïnuskerk in Deventer en de voetbalclubs FC Twente en Heracles Almelo zochten al contact met Novel-T SMART. Voor niet-coronagerelateerde opdrachten kunnen bedrijven ook nog steeds terecht bij het Saxion Business Point.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.