Coronavirus communicatie Saxion

Update 26: Meer informatie over het nieuwe studiejaar

Tijdens de persconferentie van woensdag 24 juni heeft het kabinet laten weten dat het onderwijs na de zomervakantie weer meer ruimte krijgt.

Dat is positief nieuws omdat deze verruiming meer mogelijkheden geeft om elkaar in het nieuwe studiejaar te ontmoeten. Dit uiteraard binnen de geldende richtlijnen om de 1,5 meter te kunnen borgen. In deze update nemen we je mee in dit proces en wat dit voor ons onderwijs na de zomer betekent.

Anka Mulder: “We kijken er allemaal naar uit om elkaar straks weer vaker te kunnen ontmoeten bij Saxion en bekijken hoe we de ruimte die er beschikbaar is zo goed mogelijk kunnen benutten. Daarin streven we naar het aanbieden van een mooie mix van onderwijs op de campus en online onderwijs aan onze studenten.

Kwartiel 1

Inmiddels zijn we al best ver met het roosterproces voor kwartiel 1. We moeten nu gaan kijken in hoeverre we nog aanpassingen kunnen doen naar aanleiding van de versoepelingen. De richtlijnen betreffende de 1,5 meter binnen de locaties en begrenzing van het openbaar vervoer voor het hoger onderwijs blijven hierbij belangrijke uitgangspunten waaraan we moeten voldoen. Het zoveel mogelijk spreiden van het onderwijs is hierbij cruciaal. Dit om piekbelastingen in het openbaar vervoer en de gebouwen te voorkomen. Meer informatie volgt zodra we in dit proces weer een stap verder zijn. Gezien het feit dat er ook in kwartiel 1 beperkingen van kracht zijn, zal de nadruk blijven liggen op online onderwijs. Uiterlijk 24 augustus wordt het rooster gepubliceerd.

Eerder hebben we een aantal uitgangspunten geformuleerd die nog steeds van toepassing zijn. Zie hiervoor onderstaande infographic.

Klik om te vergroten

25-infographic-studenten-nieuwe-studiejaar.jpg

Zorgvuldig toetsen

Inmiddels zijn we de toetsperiode ingegaan bij Saxion. Het toetsen verloopt nu vaak anders dan normaal. We begrijpen dat dit wat ingewikkelder kan zijn, helemaal als je online toetsen hebt. We wensen onze studenten heel veel succes met de laatste loodjes van dit bijzondere studiejaar.

Ben jij bij de Afsluiting Hogeschooljaar?

We nodigen je graag uit om op donderdag 2 juli van 14.00-15.00 uur via de livestream onze Afsluiting van het Hogeschooljaar 2019-2020 bij te wonen. Wederom vanuit het Wilminktheater, maar dit keer online. Gegarandeerd een bijzondere bijeenkomst, durven we te stellen. Alleen al dankzij onze bevlogen presentator Erik Dijkstra, boeiende tafelgasten en een bezoek van minister van OCW Ingrid van Engelshoven. Dat wil je dus niet missen! Geef je snel op: www.saxion.nl/afsluiting-hogeschooljaar

En noteer alvast in je agenda: Opening Hogeschooljaar 2020-2021 op donderdag 3 september om 14.00 uur.