Saxion Research Support

Research Support

Research Support is er op gericht om Saxion-onderzoekers en -lectoraten vanuit Saxion Research Services en de Research and Graduate School te ondersteunen bij het doen van onderzoek. Daarbij gaat het om ondersteuning en advisering in elke fase van een onderzoeksproject. Van advies over een Datamanagementplan tot een training Academic English Writing. Van het aanvragen van een ISBN tot contractonderhandelingen met uitgevers.

Alle artikelen in Research Support

Jan Jukema (foto Thomas Busschers) Onderzoek

‘We hebben dit alleen kunnen bereiken door als hbo-instellingen écht samen te werken’

Een systeemverandering binnen het onderwijs, zo noemt Jan Jukema (Saxion) de introductie van de Professional Doctorate (PD) in het hbo. In het voorjaar van 2023 starten de eerste kandidaten landelijk hun doctoraatstraject. “Na de bachelor, de master en de associate degree is dit de finale stap in de ontwikkeling van het hoger beroepsonderwijs. We kunnen nu echt de volledige verantwoordelijkheid nemen voor onze maatschappelijke rol,” aldus Jukema.

Sarah Coombs is SURF Research Support Champion 2022.jpg foto via SURF Onderzoek

Sarah Coombs is SURF Research Support Champion 2022: 'Haar kracht is dat ze het werk van de onderzoeker begrijpt'

Sarah Coombs, adviseur Research Support bij Saxion, is tijdens de SURF Research Week in het zonnetje gezet. Samen met Serkan Girgin (Universiteit Twente) en Michèle Huijberts (UMC Leiden) werd zij onderscheiden voor haar inzet op het gebied van research data management. Niet alleen voor Saxion, maar ook op nationaal en internationaal niveau.

Digital Competence Center Onderzoek

Digital Competence Center: Saxion leidt landelijk project rond professionalisering research support

“We kunnen als hbo’s allemaal het wiel gaan uitvinden, maar het is beter om gezamenlijk een auto te bouwen die ons verder brengt,” zegt Sarah Coombs, adviseur Research Support bij Saxion. Samen met projectleider Silvia Kempers is ze de komende twee jaar betrokken bij de opzet van het Digital Competence Center dat op landelijk niveau onderzoeksondersteuning binnen het hbo gaat professionaliseren. “We hebben dit als hbo’s zelf naar ons toegetrokken.”