Verschillende studenten zijn aan het werk, een kijkt recht in de camera

Ethische en maatschappelijke impact van technologie beleven

Hoe maak je technische studenten bewust van de ethische en maatschappelijke kanten van technologie? In dit onderzoek wordt hiervoor Live Action Role Play (eduLARP) ingezet.

De integratie van ethische en maatschappelijke thema’s in technisch onderwijs is erg belangrijk, zeker als het hogescholen en universiteiten studenten willen voorbereiden op een veranderende samenleving en arbeidsmarkt.

Een nieuwe onderwijsmethode, de eduLARP (educational Live Action Role Play), zal technische studenten helpen de relevantie en complexiteit van dit onderwerp beter te doorgronden. En hen op die manier motiveren om toekomstig ethische en maatschappelijke aspecten te integreren in hun werkveld.

De eduLARP is gebaseerd op een nieuwe technologie van een regionaal bedrijf en wordt samen met nanotechnologiestudenten gecreëerd en geïmplementeerd in verschillende technische masteropleidingen.

Meer informatie?

Neem contact op en stuur een mail naar Verena Schulze Greiving (v.c.schulzegreiving@saxion.nl).