Twee studentes staan buiten bij een boom en kijken lachend in de camera

Kom in beweging voor studentenwelzijn

Studentenwelzijn krijgt steeds meer aandacht. Mede door de Covid-19 pandemie wordt de noodzaak hiervan nog duidelijker. Zowel mentale als fysieke gezondheid zijn belangrijk om goed te kunnen studeren.

In dit innovatieproject wordt binnen verschillende opleidingen geƫxperimenteerd met bewegend leren binnen het hbo. Dit wordt gedaan op basis van inzichten uit onder andere bewegend leren in het primair onderwijs, de positieve psychologie en de positieve gezondheid.

Er wordt gezocht naar mogelijkheden om met behulp van beweging bij te dragen aan de leervaardigheid en de gezondheid van studenten. Binnen het project worden interventies ontwikkeld, uitgetest en doorontwikkeld. Dit gebeurt binnen verschillende contexten, met het doel inzichten breder binnen het hbo te delen.

Meer informatie?

Neem contact op en stuur een mail naar Jolise 't Mannetje (j.e.m.m.tmannetje@saxion.nl).