Gas Erop!

De installatiebranche is nauw verbonden met vele maatschappelijke transities op gebied van bijvoorbeeld energie, infrastructuur, duurzaamheid en ICT-toepassingen. Voor deze transities wordt de installatiebranche vaak gezien als uitvoerder ofwel ‘enabler’.

Zonder (innovaties in) de installatiebranche komen de gewenste transities er namelijk niet. Het lerend en innoverend vermogen van de installateurs is cruciaal om goed voorbereid te zijn op hun steeds veranderende werkrealiteit. Installateurs moeten zich daarom blijvend ontwikkelen en continu bijleren.

De Universiteit Twente, Hogeschool Saxion, Hogeschool Windesheim, ROC van Twente en diverse bedrijven in de installatiebranche in Oost-Nederland hebben hun krachten gebundeld om in dit vooronderzoek te komen tot een concept voor zogenaamde learning communities. Binnen deze vorm van werkplekleren zullen werk, leer- en organisatiekenmerken zo worden ingericht dat leren en ontwikkelen in de techniek 'als vanzelf' gaat en beklijft.

Doel

Het doel van het project is om learning communities te ontwerpen waarbij mkb-bedrijven en kennisinstellingen samenwerken aan de human capital uitdagingen rondom de energietransitie

Opdrachtgever

Consortium van instellingen en bedrijven in de installatietechniek

Financiering

Partners

Looptijd

1 januari 2020 tot 31 december 2024

Publicaties