starten met een deeltijdstudie.jpg

Starten met een deeltijdstudie

Het volgen van een deeltijdopleiding, module(n) of cursus vraagt om een investering. Niet alleen in geld, maar ook in tijd en moeite van zowel de medewerker als de organisatie. Hieronder vind je meer informatie over de tarieven, tijdsinvestering en wat nodig is om te kunnen starten.

Van aanmelding naar de start van je studie

Heb je je aangemeld voor een deeltijdopleiding? Dan lees je hieronder wat je nog kunt verwachten!

Om in september te kunnen starten moet je vóór 15 augustus zijn aangemeld. Wil je starten in februari dan moet je vóór 15 januari aangemeld zijn.

Wanneer je je aanmeldt via studielink.nl voor een studie bij Saxion, ontvang je van ons een e-mail met je studentnummer.

Let op: Heb je je aangemeld voor een opleiding met een loting, onderzoek aanvullende eisen of werkplekeis? Dan gelden er andere inschrijfvoorwaarden. Check jouw opleidingspagina voor meer info!

Voor de start van je studie kun je je inschrijven voor een studieadvies op maat gesprek. Dit kan voor je aanmelding maar ook na je aanmelding.

Tijdens dit gesprek kijken we samen met jou of de studie van jouw keuze bij jou past en wat nodig is om te kunnen starten. Ook kun je hier al je vragen stellen die je nog hebt voor de start van je studie. Meld je hier aan voor een Studieadvies op maat gesprek

Om een deeltijdopleiding te volgen, heeft een deeltijdstudent een relevante praktijkomgeving nodig, bij voorkeur de huidige baan. Zo kan de theorie direct worden toegepast in de praktijk en kunnen vraagstukken vanuit de eigen praktijkomgeving ingebracht worden. Randvoorwaarde voor een relevante praktijkomgeving is dat de student de ruimte heeft om te kunnen werken en leren op hbo-niveau. Dat kan dus ook vrijwilligerswerk zijn.

Aan elke opleiding zijn kosten verbonden. De overheid stelt elk jaar het collegegeld vast voor de opleidingen. Voor elk studiejaar is een wettelijk collegegeld vastgesteld.

Voorafgaand aan de start van je opleiding organiseert iedere opleiding een opleidingsintroductie. Tijdens de opleidingsintroducties kom je alles te weten over je rooster, boekenlijst en maak je kennis met je groep. Bekijk hier alle startersinformatie voor deeltijdopleidingen.

Als je er voor kiest om in februari te starten met jouw deeltijdopleiding bij Saxion, dan vind je van te voren alle informatie omtrent je rooster en boekenlijst bij de startersinformatie van jouw opleiding. Tot die tijd vind je op de pagina handige informatie en tips met betrekking tot studeren in deeltijd.

Heb je een vraag?

Neem dan contact op met het Saxion Informatie Centrum. We proberen jouw vragen direct te beantwoorden. Of we brengen jou in contact met iemand binnen Saxion die jou verder kan helpen.