Lego Education Innovation Studio

FIRST® LEGO® League regiofinale Oost-Nederland

Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

Op zaterdag 14 december staat de FIRST® LEGO® League regiofinale Oost-Nederland op de planning bij Saxion in Enschede. Ruim 200 scholieren tussen de 9 en 14 jaar oud van scholen uit Oost-Nederland gaan dan met elkaar de challenge aan.

Challenge 2019-2020 | CITY SHAPER
Ieder jaar staat er tijdens FIRST® LEGO® League een thema centraal. Dit jaar is dat 'City shaper'. Meer dan ooit moeten we samen innoveren en problemen oplossen.
In de FIRST® LEGO® League maken leerlingen deel uit van een bloeiende gemeenschap boordevol inspiratie, creativiteit en hoop op een sterkere, duurzamere toekomst – één die beter is gebouwd door het samen te doen. Deelnemende leerlingen hebben de macht om steden, dorpen en plaatsen, die zij 'thuis' noemen, tot nieuwe hoogtes te brengen. Voor hen dé kans de toekomst te leiden en verbeteren.

Organisatie regiofinales
De organisatie van de FIRST® LEGO® League regiofinale voor de regio Oost-Nederland is in handen van Programma Bètatechniek van Saxion. Het doel is om kinderen al op jonge leeftijd bewust te laten worden van de mogelijkheden van techniek. Hiermee willen zij aansluiten bij de groeiende regionale vraag naar geschoolde technici.

Lees meer over de FIRST® LEGO® League

• Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede