Corporate

Studium Generale: Op je 35e met pensioen

Burgerweeshuis, Bagijnenstraat 9, Deventer

Dit programma betreft een samenwerking tussen Young Saxion & Studium Generale. Iedereen die geïnteresseerd is van binnen- en buiten de hogeschool, is van harte welkom om het programma bij te wonen. Aanmelden is verplicht.

Een stevig gesprek over geld en financiële vrijheid.

Snel en gestructureerd sparen en beleggen om vervolgens van je vermogen te kunnen leven is wat een groeiende groep -voornamelijk- jonge mensen nastreeft. FIRE heet de beweging: financial indepent retire early. Zo’n zes ton schijn je nodig te hebben, het aflossen van een studieschuld van tienduizenden euro’s is er niks bij.

Hoog tijd om deze trend onder de loep te nemen en onze gastsprekers te bevragen. Want hoe doe je dat überhaupt (slapend) en vooral snel rijk worden? Wat beweegt iemand om financiële onafhankelijkheid na te streven? En worden we hier als samenleving beter van of doet het de kloof tussen haves & have-nots groeien?

Ernst-Jan Pfauth zal vertellen over zijn motivatie om financieel onafhankelijk te worden vanuit zijn aspiraties om intentioneel te leven. Met Milou Brand voeren we een goed gesprek over beleggen, iets waar inmiddels 42% van de jongvolwassenen zich mee bezighoudt. Financieel ethicus Job de Grefte houdt onze geest scherp op het sociale aspect: Hoe verandert onze blik op geld verdienen? En wat betekent het maatschappelijk gezien als grote groepen mensen werken om in principe nooit meer te hoeven werken?

Na afloop is er gelegenheid tot gezellig borrelen in het Burgercafé.

Ben jij ook van de partij? Deelname is gratis, aanmelden is verplicht en doe je HIER

Gastsprekers:

Ernst-Jan Pfauth Journalist, mede-oprichter De Correspondent, maker podcast POM