Beeld_SG_18MRT.jpg
Corporate

Studium Generale: Hoe voer je een goed gesprek over gepolariseerde kwesties met je familie of vriendengroep?

Rollecate Saxion Deventer

AANMELDEN IS NIET MEER MOGELIJK

Hoe vaak lig jij wakker in bed, te piekeren over polarisatie in je familie of vriendengroep die lijkt te verharden zonder wederzijds begrip? Bijvoorbeeld over de recente verkiezingen, Gaza, wokisme of complot theorieën. Onder leiding van Evanne Nowak reflecteer je in een contemplatieve dialoog op het persoonlijke én op wat je omgeving en sociale media met je overtuigingen doet. Contemplatief wil zeggen dat er wordt geschreven, gelezen en geluisterd. Ook stiltes spelen een belangrijke rol. Evanne leidt je door een gestructureerd gesprek waarin een veilige ruimte wordt gecreëerd. Het is een gelegenheid om te delen en gehoord te worden met hopelijk een goede nachtrust tot gevolg.Aan het begin zal een warme drank aangeboden worden.

Aanmelden is verplicht vanwege een beperkt aantal plekken. Aanmelden is niet meer mogelijk.

Gastspreker
Evanne Nowak is geschoold aan de Universiteit voor Humanistiek.

Dit is een programma van Studium Generale in het kader van de Deventer Boekenweek met als thema Bij ons in de familie

• Rollecate Saxion Deventer

• 18 maart 2024 - 15:00 tot 17:00