start digitale detox
Corporate

Start digitale detox

Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

Studievereniging Mens en maatschappij (SAMM) bestaat eind 2018 5 jaar en viert dit onder meer door deelname aan een offline experiment van 1 week. Deze digitale detox heeft beslist niet tot doel om studenten als digitale geheelonthouders te laten eindigen, maar simpelweg om te ervaren wat de alomtegenwoordige schermwereld met je doet en met jou in relatie tot de ander(en). Hans Schnitzler en studenten vertelden er eerder over in DWDD. Wat gebeurt er als je offline gaat in een wereld die altijd online is? Als je je telefoon opzij legt, wat komt er dan voor in de plaats? Heb je dan nog vrienden? Besta je überhaupt nog?

In het volgende Studium Generale programma, na de detox, geeft Andrieke Thissen prijs wat de neuropsychologie weet over de breineffecten in relatie tot het digitale leven. Hans Schnitzler voorziet thema’s als aandacht, vervreemding en smartphonetechnologie van wijsgerige commentaar en geeft praktische instructies aan de deelnemers van de detox.

• Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

• 28 november 2018 - 09:00 tot 18:00