Business

Stoplicht Enschede sneller op groen met de SMART-app

Een app waarmee je ervoor kan zorgen dat stoplichten van fietspaden sneller op groen gaan? Dat klinkt als een droom! Enschede is de eerste stad waar dit gebeurt. Vanaf nu ben je altijd op tijd voor je college of toets… ;-)

Hoe de SMART Groen-app werkt

Je smartphone merkt dat je op de fiets zit en een verkeerslicht nadert. Dan stuurt je telefoon automatisch een berichtje naar de centrale die de verkeerslichten aanstuurt. De centrale weet dat je eraan komt en zorgt ervoor dat je groen krijgt. Handig! Check deze animatie voor een uitleg van de app.

Smart City Enschede

De ontwikkeling van de Smart app is door de Gemeente Enschede uitgevoerd binnen de campagne Enschede Fietsstad 2020 en is beschikbaar voor iedereen die de app SMART in Twente installeert. Deze app daagt je uit om duurzamer te reizen. In Enschede werken allerlei organisaties en instellingen samen om van de stad een echte Smart City te maken.
En er is meer! Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen op het gebied van verkeerslichten. Enschede wil hierin vooroplopen. Het systeem opent ook de weg naar nieuwe toepassingen. Denk aan ouderen en mindervaliden die een langere groentijd aan kunnen vragen.

Enschede Fietsstad 2020

Fietsen is in! Niet alleen voor studenten. Daarom zet de gemeente samen met Fietsstadpartners stevig in op goede en veilige fietsvoorzieningen en wordt veilig fietsen gepromoot. Met leuke acties worden inwoners en werknemers in Enschede uitgedaagd om vaker de fiets te pakken.

Meer weten?

Op de website www.enschedefietsstad.nl lees je meer over de app & de campagne.