20180418 lego group.jpg
Business

Europese LEGO Education Innovation Studio bijeenkomst – Saxion was erbij

Leestijd Minuten

Dinsdag 17 en woensdag 18 april stond het jaarlijkse internationale congres voor verschillende LEGO Education Innovation Studio’s uit Europa weer op het programma. Dit keer stond in het teken van Computational Thinking – how to think like a computer, or not.

Twee dagen lang was het internationale gezelschap van vertegenwoordigers van LEGO Education Innovation Studio’s uit heel Europa bij elkaar om theoretische en praktische issues te bespreken. Ook biedt deze bijeenkomst de gelegenheid om ideeën en ervaringen uit te wisselen.

Europese aanwezigheid

Naast de aanwezigheid van de Nederlandse LEGO Education Innovation Studio (bij Saxion in Enschede) en de directeur van LEGO Education uit Denemarken, waren ook Hanzehogeschool Groningen, Engeland, Ierland, België en Oostenrijk aanwezig bij de Hanzehogeschool in Groningen. Ieder land verzorgde een pitch over hoe zij ‘Computational Thinking’ vormgeven. Na de pitch was er de gelegenheid om gezamenlijk de discussie aan te gaan.

Compliment

Ook projectleider van de LEGO Education Innovation Studio bij Saxion, Jeff de Ruyter, verzorgde een pitch over de aanpak die gehanteerd wordt bij Saxion. “De directeur van LEGO Education uit Denemarken was aanwezig en gaf na afloop van deze pitch van Saxion een extra compliment over de wijze waarop wij in Enschede de LEGO Education Innovation Studio vorm geven.”, aldus Marianne Laarman, directeur Programma Bètatechniek, het onderdeel binnen Saxion waar de LEGO Studio onder valt.

Over de Saxion LEGO Education Innovation Studio

De LEGO Education Innovation Studio brengt kinderen al op vroege leeftijd op een leuke en uitdagende manier in aanraking met techniek. Pabo-docenten hebben hiervoor speciale workshops ontwikkeld op basis van LEGO Education.