IVK studenten trainen veiligheid.jpg

Saxion start met training rondom rampen- en risicomanagement

Vijftig studenten Integrale Veiligheidskunde startten maandag met een bijzondere training rondom rampen- en risicomanagement. De training is namelijk ontwikkeld door diverse Europese kennispartijen op dit gebied. Saxion is de eerste hogeschool waar deze training wordt gegeven.

Het doel van de module/training is om beschikbare Europese kennis op het gebied van rampen- en risicomanagement te delen met toekomstige veiligheidsprofessionals en dit in te bedden in het onderwijs. De Europese partijen die de training hielpen ontwikkelen zijn deze week bij Saxion om gastlessen te verzorgen.

Ook de expertises aanwezig bij Saxion en andere hogescholen en universiteiten zijn betrokken bij de ontwikkeling. In de toekomst wordt de training herhaald bij andere hogescholen en universiteiten.