Gilian van der Weerd

Studentondernemer Gilian van der Weerd bij BNR Nieuwsradio

Kinderen leven steeds ongezonder. Een slechte ontwikkeling, vond ook Gilian van der Weerd. De bezige bij begon vorig jaar aan een missie tussen het afstuderen en werken door: kinderen gezonder laten eten. Hij bedacht To-Maatje: een app die kinderen waardevolle lessen leert over gezond eten. Vandaag vertelt hij erover bij The Next Generation van BNR Eyeopeners.

Gilian kreeg zelf ook te maken met overgewicht en gaat op een speelse manier de strijd aan tegen het alledaagse probleem. In de app verzorgen kinderen tussen de 6 en 10 jaar hun eigen karakter.

“Denk bijvoorbeeld aan het Tamagotchi-concept. Bij To-Maatje is het de bedoeling dat een kind zijn karakter hetzelfde geeft als dat hij zelf eet. To-Maatje geeft vervolgens versneld de effecten van het gegeten voedsel weer. Tegelijkertijd geeft hij kinderen weetjes en feiten over voedsel”, vertelde hij eerder aan Saxion.nl.

“Aan de hand van het voedsel dat To-Maatje binnenkrijgt, stijgt of daalt de score in zijn levensbalk. Als de score hoog is, kunnen kinderen spelletjes en accessoires vrijspelen voor hun To-Maatje.”

Meer weten of een idee pitchen? Neem contact op met het Saxion Business Point!