Pasta pesto
Studentenleven

7x Goedkoop eten voor als je geld op is

Leestijd Minuten

Daar zit je dan. Op je kamer, verdrietig naar de internetbankierenapp op je telefoon te staren. Het geld is op. Je hebt honger. Voorkom dat je een magere spaghettisliert wordt door het gat in je hand door deze gerechten te maken.

1. Pasta pesto

Pasta pesto is nog meer verbonden met het studentenleven dan lenen van ome duo. Haal pasta, tomaatjes, mozzarella, cheap ass pesto en voor de vleesliefhebbers een beetje kip of rauwe ham en je hebt een heerlijke maaltijd.

2. Wokking lekker

Als je de pasta zat bent, stap je over op wok. Haal noodles, een groentenpakket, sausje en eventueel vlees (vis kan ook, maar dat is duur). Je hebt gelijk voor drie dagen eten.

3. Soep

Ook lekker en voordelig: soep. Je kunt hem zelf maken met veel tomaat en paprika, maar als je echt skeer bent doet de variant uit blik het ook altijd goed.

4. Alles met rijst

Rijst = goedkoop. Zelfs bij Expeditie Robinson krijgen de deelnemers rijst (al voelt jouw ongewilde hongerstaking waarschijnlijk ook als een expeditie). Beetje groente toevoegen en je bent klaar.

5. Pannenkoeken

Het enige wat je nodig hebt is bloem, melk, eieren en wat boter om in te bakken. Waarschijnlijk vind je in het keukenkastje zelfs nog een verdwaald flesje stroop, dankjewel onbekende huisgenoot!

6. Gevulde paprika’s

Vul paprika’s met wat tomatensaus, groenten naar keuze, eventueel wat gehakt en broodkruim of kaas on top. Hongerige wolven kunnen er wat pasta of couscous bij koken voor on the side.

7. Bij hoge nood: eet mee met je huisgenoot

Ah, huisgenoten. Soms kun je ze wel schieten, maar als er iets op is (geld, eten, schoonmaakspul, shampoo, koffie) zijn ze de handigste mensen op aarde. Kijk ze lief aan, ga desnoods op je knieën en biedt aan om te koken als zij voedsel gaan halen. Is natuurlijk niet gratis, want je huisgenoot leeft waarschijnlijk ook op bajesniveau, maar het lost je problemen wel tijdelijk op.

Volgende maand toch maar een feestje minder meepakken?

Door Roxanne van Norde

Roxanne van Norde heeft haar geweldige studentenleven in Enschede afgesloten met een diploma van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Ze had het zo naar haar zin bij Saxion, dat ze nu als redacteur werkt bij de Nieuwsredactie. Als ze niet aan het schrijven is, kun je haar vinden bij de hipste hotspots in town of achter de laptop om een nieuwe citytrip te plannen.