'Hoe verdriet kan leiden tot iets moois...'

'Hoe verdriet kan leiden tot iets moois...'

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Tot groot verdriet overleed afgelopen maand Saxion-docent Frederiek Slijkoord aan de gevolgen van kanker. Eén van haar wensen was dat zoveel mogelijk mensen zouden doneren aan KWF Kankerbestrijding en dus namen zes Hotel Management-studenten het initiatief voor een inzamelingsactie. De teller staat inmiddels op 4.000 euro (!).

“Het begon met wat rondvragen bij familie en vrienden,” vertelt Nannique Spiek, eerstejaars student Hotel Management. “Maar met behulp van docent Marijke van Bokhoven ging het de hele school rond en staat na twee dagen het bedrag al op 4.000 euro. En het blijft maar stijgen, echt bizar.”

Hardlopen voor het goede doel

Zondag 7 april lopen Nannique en haar medestudenten Maud, Maaike, Angelique, Biem en Celinde de tien kilometer van Rotterdam om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Op deze manier willen ze Frederieke een laatste eer bewijzen. ”In de korte tijd dat ze ons les heeft gegeven, is ze heel belangrijk voor ons geweest. In het begin waren we een hele drukke klas, maar ze heeft altijd vol positiviteit voor de groep gestaan en door haar leerden we goed samenwerken. Echt heel bijzonder.”

De dames zijn blij dat ze op deze manier wat terug kunnen doen. “Echt geweldig. Er zullen helaas nog genoeg mensen zijn die dezelfde weg moeten bewandelen, onderzoek is daarom heel belangrijk.”

Tot slot heeft ze nog een boodschap voor iedereen: “Donaties zijn nog steeds van harte welkom en als meer mensen mee willen lopen, kan dat ook. Daarnaast hopen we dat zoveel mogelijk mensen ons komen steunen in Rotterdam en willen we iedereen bedanken die ons al gesteund heeft de afgelopen dagen.”

Wil je de studenten steunen?

Doneren kan via ik.rentegenkanker.nl/fundraisers/Voor-Frederiek.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.