Woman operating smartphone in front of laptop and cup of coffeephoto-1525771576046-15ba04b2693b.jpg
Studentenleven

Studeren met gratis wifi: de beste hotspots in Enschede

Blog: Politiek en cultuur in Washington DC
Daphne Striekwold Leestijd Minuten

Als je studeert in Enschede, zul je het vast herkennen. Je moet je concentreren op een ingewikkeld vak of leren voor een belangrijk tentamen en met dit mooie weer heb je niet zoveel zin om de hele dag in de Saxion Bibliotheek te zitten. Wat is er dan beter dan een gezellig café waar je kennis kunt verbreden onder het genot van een cappuchino én gratis wifi?

De bruisende binnenstad van Enschede biedt gelukkig een ruime keuze aan geschikte plekken om de laatste hand aan je project te leggen, daarom heb ik in dit artikel een aantal van de beste opties voor je op een rijtje gezet. Het enige wat je hoeft te doen om te profiteren van de gratis wifi, is een broodje of een sterke kop koffie te bestellen… en aan de slag.

Zavor

Één van mijn persoonlijke favorieten is Zavor Coffee Specials. In het Afrikaans georiënteerde koffietentje kun je genieten van een groot aanbod aan unieke koffie- en theesmaken uit Oost-Afrika terwijl je op de gratis wifi aan je scriptie werkt. Bovendien draag je met je consumptie ook nog eens bij aan een betere wereld: de onderneming zet zich met de productie van koffie in voor een beter leven voor de lokale bevolking in de koffiegebieden van Oost-Afrika.

Bagels & Beans

Eetcafé Bagels & Beans is een populaire plek voor Enschedese studenten. Dankzij de ontspannen sfeer in dit gezellige café kun je in alle rust studeren, onder het genot van een sterke kop koffie of een vers bereid broodje. Daarnaast hecht de organisatie veel waarde aan kwaliteit: Bagels & Beans werkt uitstluitend met natuurlijke producten die op een maatschappelijk verantwoorde manier worden geproduceerd.

Doppio Espresso

Bij de stijlvolle koffiezaak Doppio Espresso zul je zeker genoeg inspiratie vinden om de conclusie van je project te schrijven. De koffiezaak biedt zowel gratis wifi als voldoende stopcontacten om te garanderen dat zowel jij als je laptop het lang genoeg volhoudt en als het mooi weer is kun je er ook voor kiezen lekker buiten op het terras te werken. Naast een uitgebreide keuze aan espresso’s, kun je ook genieten van ambachtelijk in Italië gemaakte theeën, gebak en belegde broodjes.

In de trein

Huh? Dat is toch helemaal geen café? Nee, maar in de treinen van en naar Enschede kun je nu wél gebruikmaken van gratis wifi. In de intercity’s van NS was dat al langer zo, maar sinds ongeveer een jaar bieden ook de Blauwnet-treinen tussen Enschede en Zwolle de gelegenheid om aan je project te werken zonder al je data erdoorheen te jagen. Als je dan toch drie kwartier naar Saxion moet reizen, kun je die tijd net zo goed nuttig besteden. (Sterker nog, ik zit zelf in de trein naar Enschede terwijl ik dit artikel schrijf…)

Blog: Politiek en cultuur in Washington DC

Daphne Striekwold