Saxion-studente Cheyenne van den Goorbergh op standby-lijst WK vrouwenvoetbal

Saxion-studente Cheyenne van den Goorbergh op standby-lijst WK vrouwenvoetbal

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Bondscoach Sarina Wiegman heeft de Nederlandse selectie bekendgemaakt voor het wereldkampioenschap vrouwenvoetbal, dat komende zomer in Frankrijk plaatsvindt. Cheyenne van den Goorbergh, Fysiotherapie-student bij Saxion, heeft een plekje op de standby-lijst bemachtigd.

De 21-jarige Cheyenne voetbalt al sinds het seizoen 2013/2014 als middenvelder in het eerste elftal van FC Twente en werd met dat team al eens kampioen van Nederland. In maart 2018 debuteerde ze in het Nederlands Elftal tijdens de Algarve Cup tegen Denemarken en maakte ze eveneens haar eerste interlanddoelpunt.

Na haar debuut kwam ze niet meer actie voor de Oranjeleeuwinnen, maar woensdag werd bekend dat ze op de standby-lijst staat voor de WK-selectie van aankomende zomer in Frankrijk. Dit betekent dat ze bij een blessure van een van de geselecteerde middenvelders een grote kans heeft om opgeroepen te worden.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.