Zomerhits
Studentenleven

Dit zijn dé ultieme zomerhits voor op het strand of tijdens het studeren

Leestijd Minuten

De laatste studiepunten stromen binnen, je klasgenoten verlaten een voor een de groepsapp en de mussen vallen zo’n beetje van het dak van de hitte. Dat kan maar één ding betekenen: zomer! Wil jij weten met welke muziek je kunt leren voor die laatste herkansingen of waarmee je lekker aan het strand kunt liggen? Dit zijn de vijf ultieme zomerhits van 2019!

Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita

Voor de zwoele zomeravonden hebben Shawn Mendes en Camila Cabello het heerlijke duet Señorita geschreven. Het nummer gaat over een zomerliefde in Miami, maar omdat de kans klein is dat je deze zomer naar Miami gaat én de liefde van je leven ontmoet, mag je dit nummer ook gewoon luisteren in de tuin van je ouderlijk huis in Losser. Het is het perfecte nummer om samen te luisteren met je scharrel, zomerliefde of vaste verkering of om gewoon lekker in je eentje bij weg te dromen terwijl je de zonnestralen op je huid voelt branden.

Kygo & Whitney Houston – Higher Love

Daar is-ie weer! De Noorse house-dj Kygo is terug met z’n herkenbare pianosounds en dit keer heeft hij een track gemaakt met niemand minder dan wijlen Whitney Houston. De in 2012 overleden soulzangeres nam jaren geleden de cover Higher Love op en voor het eerst sinds haar overlijden wordt er muziek van haar gebruikt in een nieuw nummer. Kygo heeft er in ieder geval een buitengewoon fijne plaat van gemaakt.

Daddy Yankee & Snow – Con Calma

Een oude hit in een nieuw jasje: het blijkt een succesvol concept de laatste jaren en dat moet ook Daddy Yankee zijn opgevallen. De melodie kennen we nog van het jaren ’90-nummer Informer en ergens een reggaetonbeat onder zetten is altijd een goed idee als de zomer voor de deur staat. Het nummer staat al een tijdje in de hitlijsten, maar wat ons betreft blijven deze Spaans-Mexicaanse klanken nog lang te horen op de Nederlandse radio.

DoeMaarDave – Fuifje

‘Jongedame, zeg waar is het fuifje?’ Het klinkt als een slechte openingszin van die vervelende jongen uit je projectgroepje, maar deze woorden zal je komende zomer waarschijnlijk nog vaak in je hoofd hebben. Ze komen namelijk uit het refrein van de nieuwe hit van comedian Henry van Loon a.k.a. DoeMaarDave. Voor de Videoland-serie Random Shit speelt Van Loon een mislukte volkszanger die in plaats van coverhitjes van Peter Koelewijn opeens zijn eigen geschreven nummer ten gehore brengt. Hoewel het liedje in de videoclip niet in de smaak lijkt te vallen van de kroegbaas en natuurlijk niet helemaal serieus bedoeld is, is het een erg aanstekelijk deuntje. En eerlijk, we krijgen spontaan zin in een fuifje.

Luis Fonsi, Sebastian Yatra & Nicky Jam - Date La Vuelta

In Spaanstalige landen lijken ze patent te hebben op zomerhits en dus heeft ook ons laatste nummer Spaanse invloeden. Met Date La Vuelta (letterlijk: draai je om) moedigen Luis Fonsi, Sebastian Yatra en Nicky Jam alle dames aan om te dansen en aan de videoclip te zien gaat ze dat vrij aardig af. Het lukt jou toch ook niet om stil te blijven staan? Gooi die heupen los en geniet van deze heerlijke track. Fijne zomer!