Saxion Edith Stein Building
Studentenleven

Recreatieplassen, Edith Stein: hier vind je verkoeling tijdens de naderende hittegolf

Menig student begint alleen al te zweten bij de aankondiging ervan: een hittegolf. Ook komende week wordt het weer tropisch warm in ons ‘koude kikkerlandje’. Waar in de Saxion-steden vind jij de komende dagen de hoognodige verkoeling?

Apeldoorn

In Apeldoorn kun je je lichaamstemperatuur proberen terug te brengen tussen de bomen in het Boschbad. Spring van de duikplank, glij van de glijbaan of dobber lekker met je opblaasbedje in het water: het kan daar allemaal! Ook Aquacentrum Malkander is een goede optie. Hier kun je zelfs meedoen met watervoetbal! En het is een klein stukkie fietsen, maar vanuit Apeldoorn (en ook vanuit Deventer) ben je zo bij recreatieplas Bussloo. Dit is met diverse zandstranden, ruime ligweiden en vele voorzieningen een van de meest veelzijdige recreatiegebieden van Nederland.

Deventer

Naast Bussloo kun je vanuit Deventer ook in de IJssel de nodige zwemuren maken, pas alleen wel op voor de stroming en de langsvarende boten. Minder geschikt om te zonnen, maar wel in het bezit van een buitenbad waar je jezelf heerlijk kunt onderdompelen: zwembad De Scheg. Tot slot is het Borgelerbad natuurlijk ideaal om een bommetje te doen of gewoon van de zonnestralen te genieten.

Enschede

Ook in Enschede hebben ze ooit bedacht dat het handig is om recreatieplassen en zwembaden voor de hand te hebben, mocht de zon overuren maken. Fijn, toch? De allerbekendste recreatieplas is natuurlijk Het Rutbeek, maar minder bekend is het meer bij Naturistenvereniging Ostana aan de Oude Buurserdijk. Hier kun je terecht als je graag een duik neemt zonder badkleding. Ook rond het buitenbad van Aquadrome kun je prima je handdoekje neerleggen, om vervolgens een frisse duik te nemen in het water.

Saxion

Ben jij nog bezig om de laatste studiepunten binnen te sprokkelen? Dan is het Edith Stein-gebouw in Enschede een aanrader van jewelste. Zelfs als het kwik de thermometer al lang en breed is ontstegen, zorgt de overheerlijke airco in dit gebouw voor een aangename werkomgeving. Om die reden ook een geliefde plek bij het personeel van Saxion.

Binnensteden

Geen zin om naar een zwembad of recreatieplas te fietsen, maar zoek je de verkoeling liever in de binnenstad? Menig café en restaurant heeft een prima airconditioning en wil je toch liever op het terras zitten, bestel je toch een heerlijk glaasje fris of gewoon een cocktail om af te koelen? Mocht dat nog steeds te warm voor je zijn, rest er nog één laatste, ultieme tip: in de meeste supermarkten wordt het niet veel warmer dan 20 graden. Pas alleen wel op voor de klap als je weer naar buiten loopt..