mbo studenten van Aventus bij Saxion Deventer
Corporate

Aventus-studenten verkennen hbo bij Saxion

Leestijd Minuten

Al jaren zetten ROC Aventus en Saxion in op een goede voorbereiding van mbo-studenten op een vervolgstudie aan een hbo-instelling. Vanaf dit studiejaar is het mogelijk dat mbo-studenten Commercieel en Bedrijfsadministratie deze lessen en workshops ook in Saxion Deventer volgen. Daarmee breiden de onderwijsinstellingen de samenwerking uit.

Het volgen van lessen bij Saxion is een enorme meerwaarde voor toekomstige hbo-studenten. Zo ervaren ze onder meer hoe het is om in grote groepen hoorcolleges te volgen, het verschil in de manier van lesgeven en begeleiding door hbo-docenten en het meer theoretisch gerichte onderwijs. Patrick Kieftenbelt, docent van team Commercieel van Aventus is blij met het nieuwe onderdeel van de samenwerking. “Onze studenten ervaren wat het is om op het hbo te zijn. Dat begint al bij het zoeken naar het lokaal en het ervaren van het gebouw. Een nieuwe omgeving is altijd spannend en haalt onze studenten uit hun comfortzone. Daarnaast beleven zij de sfeer op het hbo en krijgen ze, bijna vanzelf, contact met hun toekomstige medestudenten, docenten en decanen.”

Vorige week donderdag verzamelden de eerste negentig mbo-studenten zich voor het eerste hoorcollege. In het college werd uitleg gegeven over het keuzedeel ‘Voorbereiding hbo’, waarbij mbo-studenten worden uitgedaagd om open dagen en meeloopdagen te bezoeken, beroepsbeoefenaars te interviewen en hbo-studenten te ontmoeten. Het keuzedeel duurt een half jaar en beslaat drie uur per week.