autumn-4579561_1920.jpg
Studentenleven

Deze offline activiteiten kun jij doen in de meivakantie

Het is zover: meivakantie! Maar wat kun je met deze vrije tijd doen als de dingen die je normaal graag doet niet meer kunnen vanwege het coronavirus én je niet de hele dag achter je telefoon, televisie of laptop wil hangen? Wij helpen jou uit de brand met een aantal ideeën om het beste uit je vakantie te halen!

Let op: neem de maatregelen van het RIVM in acht!

De Nederlandse corona-aanpak is erop gericht het virus maximaal te controleren, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in onze samenleving te beschermen. Neem daarom bij onze Meivakantie-tips de ingestelde maatregelen in acht. Blijf dus zoveel mogelijk thuis en als je toch een uurtje gaat sporten, picknicken of eten gaat halen, doe dat dan alleen of met je huisgenoten en op een rustige plek.

Door: studentredacteur Kiki Hannink

Taart bakken

Zoek op internet nieuwe bakrecepten om uit te proberen. Dit is leuk voor jou en je familie om samen op te eten. Nog leuker is het om niet alleen iets voor jezelf en je huisgenoten of familie te bakken maar ook voor anderen! Denk bijvoorbeeld eens aan je oude buurvrouw (kun je haar gelijk vragen of ze nog boodschappen nodig heeft), een eenzaam iemand of iemand die in de zorg werkt. Je zou zelfs iets lekkers kunnen maken voor een heel bejaardentehuis. Als iedereen thuis iets maakt en dat aflevert bij het bejaardentehuis, hebben de bewoners of het personeel iets lekkers!

Picknicken op een verlaten plek

Als je nou allemaal lekkere dingen hebt gebakken, kun je die ook met dit mooie weer lekker buiten op eten. Alleen of met je vriend of vriendin. Vul een mandje, zoek een plek waar verder niemand is, leg ergens een kleedje neer, neem een muziekboxje mee (zet ‘m alleen niet te hard) en… chillen maar!

Train een summer body

Sporten klinkt saai en vermoeiend, maar zeker als je klaar bent met dat thuis zitten is het goed om er iets positiefs van te maken. Netflixen is leuk, maar daar kom je uiteindelijk niet verder mee (behalve met Marie Kondo). Ga sporten, je kunt bijvoorbeeld hardlopen, moutainbiken, wandelen of skeeleren. Je hebt geen excuus meer dat je te druk bent en als je straks weer kan zwemmen of op vakantie kan, ben jij fit. Misschien kun je zelfs wel trainen voor een marathon? Maak gebruik van de tijd die je nu hebt, maar doe dit wel alleen!

Schat zoeken

Een ander woord voor opruimen! Misschien vind je dat een stomme suggestie, maar hoe leuk is het om een oude portemonnee weer terug te vinden onder de bank. Of om na het opruimen van je kast geld te verdienen met het verkopen van je oude kleding. Het is fijner om te leven in een opgeruimde omgeving en je bent nu waarschijnlijk veel thuis, dus dan heb je er gelijk gemak van! Als je een beetje hulp of motivatie nodig hebt kun je eerst ook Tidying Up with Marie Kondo kijken op Netflix.

Support your local

Het ondersteunen van de lokale ondernemers is belangrijk in deze tijd, ook zij worden getroffen. Verruil daarom de McDrive eens voor de gezondere en originelere opties:

Drive Thru BiefstukBar

Hoe leuk is dat?!! Op het terras van Klein Berlijn in Apeldoorn kun je voor 15 euro een biefstukmenu afhalen bij een heuse Drive Thru BiefstukBar. Geen zin in biefstuk? Ze hebben ook een vis optie!

Drive-in van Hotel Gaia

Heb je honger én heb je altijd al door een historisch pand willen rijden? Bij de drive-in van Hotel Gaia in Deventer rijd je door de oude koetsenpoort. Het is een historisch pand en écht een plaatje om doorheen te rijden!

Drive-in van Luiten Fruit

In Enschede bij Luiten Fruit kun je door een hal rijden die voorheen als opslag diende, om vers fruit te halen. Je rijdt een route door de hal en het is als het ware een soort markt vanuit de auto!