smartphone
Studentenleven

Dit zijn onmisbare apps tijdens je studentenleven

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Tegenwoordig zijn we allemaal vergroeid met onze telefoon. Niet zo gek, want je kunt er daadwerkelijk álles mee. Met deze apps haal jij tijdens je studie alles uit je smartphone.

Kamer zoeken

Als jij na coronatijd, waarin je 24/7 met je ouders in huis was, opzoek bent naar een beetje avontuur, is dit nieuwe schooljaar de perfecte gelegenheid om op kamers te gaan. Een handige app is Kamernet, maar als jij á la Tinder liever swipet, gebruik dan Roomeasy.

Betalen maar

Als jij altijd de persoon bent die boodschappen doet voor je hele huis, is de app WieBetaaltWat superhandig. Iedereen kan invullen wat hij of zij heeft betaald en voor wie. De app rekent uit welke bedragen mensen elkaar verschuldigd zijn en betalen kun je doen met de app van tikkie.

Huishouden

Als je een kamer hebt gevonden en eindelijk van je ouders verlost bent, moet je ook de minder leuke dingen zelf doen. Schoonmaaktips krijg je via de app Oma Weet Raad. Zo hoef je niet voor de tweede keer deze week bij je moeder aan te kloppen als er een vlek in je blouse zit.

Ie ne miene mutte

Als je met je huisgenoten het huishouden moet verdelen is Chwazi de oplossing! Heeft niemand zin om het vuilnis buiten te zetten? Chwazi kiest volledig willekeurig een slachtoffer.

Openbaar vervoer

Als je thuis blijft wonen is het handig dat je wel op tijd op school komt, gebruik daarom de NS- of 9292OV-app. In de NS-app kun je ook treinkaartjes kopen en je reis opslaan.

Krap bij kas?

Het leven als student is zwaar. Heb je per ongeluk al je geld uit gegeven aan pizza’s en bier? Geen zorgen, want als student kun je op veel plekken korting krijgen. De Studis-app geeft een overzicht van alle uitjes, restaurants, winkels, kappers, vervoerders en nog veel meer bedrijven waar je met je studentenkaart korting kan krijgen.

Online les

Als je online les volgt via teams, kun je die ook gewoon volgen op je telefoon. Download de Teams-app en volg de les waar jij maar wil!

Party all night long

Saai feestje? Breng wat leven in de brouwerij met een ouderwets gezellig drankspelletje. Onze favorieten op de mobiel zijn Picolo en King of Booze. Heerlijke ijsbrekers voor een geslaagde avond met vrienden. Houd wel, ook als je gedronken hebt, rekening met de coronamaatregelen!

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.