Saxion buddy box
Studentenleven

Help internationale studenten, stuur een Saxion Buddy Box

Leestijd Minuten

Een groot aantal van onze internationale studenten kan of wil niet naar huis. Door de coronamaatregelen is er een kans dat zij zich alleen gaan voelen, zo ver weg van familie en vrienden. Om deze studenten te helpen en te laten zien dat ze niet worden vergeten, starten wij het Saxion Buddy Box initiatief!

Wat houdt het in?

Jij vult thuis een schoenendoos (Buddy Box) met goodies om naar een internationale student te sturen! Het belangrijkste is natuurlijk dat je als Saxion-medewerker of -student aanbiedt om buddy te zijn. Bedenk vooral wat acties over hoe je de student kunt helpen. Denk hierbij aan:

• Teams-sessies waarin de student vragen kan stellen;
  • advies over praktische dingen zoals boodschappen doen, recepten delen of zelfs samen virtueel koken met elkaar;
  • een online minicursus Nederlands;
  • contact over gratis online luisterboeken of gratis muziek;
  • informatie over leuke acties in Apeldoorn, Deventer of Enschede.

Let op: de hulp die je gaat bieden is online waarbij je via de digitale middelen de student kunt helpen en bijstaan. Fysieke ontmoetingen raden wij af! Wij volgen de adviezen van het RIVM.

Meld je nu aan!

>> Geef je nu op als Buddy

Wij sturen je deze week verdere instructies en informatie. Door mee te doen aan dit project kun je als Saxion Buddy van onschatbare waarde zijn voor een van onze internationale studenten. Ook hun familie zal je dankbaar zijn. We are in this together!

Renate Bik, Dienst Marketing en Communicatie: r.j.m.bik@saxion.nl
Marion Hemsing, International Office: m.a.k.hemsing@saxion.nl