woman-3295415_1920.jpg
Studentenleven

Zo haal jij het meest uit je Hemelvaartweekend

Blog: Politiek en cultuur in Washington DC
Daphne Striekwold Leestijd Minuten

Het Hemelvaartsweekend staat alweer voor de deur – normaal gesproken een paar heerlijke dagen vol festivals, relaxen en plezier maken met vrienden. Door de huidige situatie wordt dit net even iets lastiger dan normaal, maar als lichtpuntje aan de horizon is er gelukkig wél mooi weer op komst. Wat kun je doen om het beste te maken van dit bijzondere Hemelvaartsweekend?

Let op!

De Nederlandse corona-aanpak is erop gericht het virus maximaal te controleren, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in onze samenleving te beschermen. Neem daarom altijd de maatregelen van de Rijksoverheid in acht.

1. Ga een middagje buiten sporten

De sportscholen zijn voorlopig nog even gesloten, maar dit zonnige weekend biedt een oplossing. Verplaats je work-out of yoga-oefeningen naar het park of ga een rondje hardlopen door het bos. Zo kun je je conditie op peil houden én tegelijkertijd je dagelijkse hoeveelheid vitamine D consumeren.

2. Ontwikkel een plotselinge liefde voor bakken

Doe jij al mee aan dé quarantainehype van 2020 door plotseling een verborgen talent voor bakken te ontdekken? Zo niet, dan is dit lange Hemelvaartsweekend daar het perfecte moment voor. Ga de uitdaging aan en maak je eigen bananenbrood – of één van de vele andere recepten die op dit moment trending zijn – en deel vol trots je resultaat (of poging daartoe) via social media.

3. Organiseer een picknick op afstand

Nu de eerste versoepelingen van de maatregelen een feit zijn, is er langzaam weer meer mogelijk. Dit betekent dat je na een paar lange maanden van sociale isolatie eindelijk weer mensen face-to-face kunt ontmoeten in plaats van via je laptopscherm. Breng je zelfgemaakte bananenbrood, vers fruit en een meetlint mee en trommel je vrienden op voor een anderhalve-meter-afstand-picknick.

4. Geef je tuin een make-over

Als we het dan toch over nieuwe hobby’s hebben, misschien betrap je jezelf er tijdens dit lange weekend ineens op dat je naar buiten kijkt en denkt: hey, hoe cool zou het zijn om die paar random tuinkabouters en meters onkruid eens aan te vullen met een paar gezellige bloemen? Ook leuk: het voorjaar is de perfecte gelegenheid om eens te testen hoe lang je een aardbeien- of tomatenplantje in leven kunt houden.

5. Catch up on school

Misschien niet het eerste waar je aan denkt bij ‘fun things to do’, maar nu alle festivals afgelast zijn, heb je ineens alle tijd om je achterstand van dit kwartiel bij te werken. Die opgenomen online les die je ‘nog een keer’ zou terugkijken of dat online tentamen volgende week waar je eigenlijk al aan had moeten beginnen? Nu is het perfecte moment.

6. Werk aan je tan

Of we deze zomer weer met z’n allen naar het strand kunnen, is nog maar de vraag. Maar gelukkig heb je voor een mooi kleurtje niet meer nodig dan je eigen achtertuin. Pak er een goed boek bij waar je al maanden aan had willen beginnen, prik een paraplu in je zelfgemaakte cocktail en het voelt bijna alsof je aan een zomers strand ligt ergens in Spanje. Met als bijkomend voordeel dat je kunt toekijken hoe snel je bloemen (of tomatenplantjes) vanuit de grond omhoog schieten.

Fijne hemelvaart!

Blog: Politiek en cultuur in Washington DC