Je studiekeuze in tijden van corona: 5 tips

Je studiekeuze in tijden van corona: 5 tips

Susan Muskee
Susan Muskee Leestijd Minuten

De juiste studie kiezen: de één weet al jaren wat hij wil, terwijl de ander niet weet waar te beginnen. En in coronatijd is het al helemáál lastig, want waar begin je als je geen fysieke open dagen kunt bezoeken of ‘real life’ gesprekken kunt voeren? Wij geven je 5 tips!

1) Online open dagen

Onze fysieke open dagen mogen dan even niet mogelijk zijn, maar dat betekent niet dat we je online niet voorzien van alles wat je moet weten! Tijdens onze online open dagen kun je verschillende dingen bekijken, gewoon vanuit je luie stoel. Bijvoorbeeld livestreams per opleiding, livesessies met studenten die hun ervaringen delen over studeren bij Saxion en live rondleidingen door de drie Saxion-locaties.

Elke opleiding heeft ook een eigen open dagen-pagina met voorlichtingsvideo’s, veelgestelde vragen, informatie over het studentenleven en nog veel meer. Ga dus vooral ‘rondlopen’ bij jouw favoriete opleiding.

Je vindt deze pagina’s én het programma van de online open dagen op de speciale online open dagen-pagina.

2) Stel je vraag aan een student

Op IntoSaxion.nl delen meer dan 250 studenten belevenissen over hun opleiding bij Saxion. Ze vertellen je alles over het leven op de Saxion campus, binnen de opleiding en zelfs buiten Saxion. Met tweets, blogs en foto’s. Én je mag ze alles vragen wat je wilt weten. Heb jij een vraag over studeren bij Saxion? Schroom niet om hem te stellen!

3) Vraag om hulp bij je studiekeuze

Aan je ouders, je vrienden, vriendinnen, broers, zussen, buurjongen, oom of tante… Hoe meer mensen je spreekt, hoe meer invalshoeken je hoort. Misschien ken je iemand die al aan Saxion studeert die je even aan de tand mag voelen, maar ook ‘gewoon’ met iemand praten helpt vaak al. Jij bent uiteindelijk degene die de keuze moet maken, maar een andere kijk ergens op kan maar zo nieuwe inzichten geven. Spreek je twijfels uit en praat over alles waar je tegenaan loopt, want je staat er niet alleen voor.

4) Volg ons stappenplan

Of je nou geen idee hebt, twijfelt, of er al uit bent: er zijn verschillende manieren om de studie te vinden die bij jou past. Wij hebben een handig stappenplan opgezet waarmee jij die ene studie vindt die perfect bij je past. Ontdek jouw interessegebied, vergelijk studies met elkaar en kom een dagje (online) proefstuderen.

Check het plan hier en ga meteen aan de slag!

5) Studiekeuze op maat

Kom je er nog steeds niet uit? Geen zorg: bij Saxion bieden we begeleiding op maat. Een onafhankelijke loopbaancoach helpt je dan om een weloverwogen studiekeuze te maken.

Studiekeuzebegeleiding is er voor iedereen die toelaatbaar is tot het Hoger Onderwijs en een studiekeuzevraag heeft.

Lees er meer over en meld je meteen aan. We helpen je graag!

Klaar voor een slimme wereld? Jij bepaalt de toekomst!

Kom naar de open dag
Susan Muskee

Susan is freelance journalist, tekstschrijver, oud-Saxion-studente en rasechte Deventerse. Ze schrijft ’s zomers het liefst in de zon op haar dakterras en ’s winters op de grond in de woonkamer met haar rug tegen de radiator (niet erg arbo-technisch verantwoord, wél lekker warm).