picnic-918754_1920.jpg
Studentenleven

Acht dingen die jij coronaproof kunt doen tijdens Paasweekend

Leestijd Minuten

Het is bijna Pasen en dat betekent vaak tijd voor familie en vrienden, gezelligheid en heerlijke brunches. Helaas zitten we in Nederland nog steeds in lockdown, maar gelukkig zijn er genoeg leuke coronaproof activiteiten die je wél kunt doen in deze tijd. Daarom hier acht tips om er een gezellig weekend van te maken!

Door studentredacteur Babette de Leeuw

Picknicken in de Hoge Veluwe

Ga met een luxe paasbrunch-to-go-picknicktas op stap in de Hoge Veluwe bij Apeldoorn. De picknickpakketten kun je afhalen bij horeca-afgiftepunt in het Park Paviljoen. De tas is gevuld met allerlei lekkere dingen zoals, broodjes, sandwiches en snacks, maar ook een flyer met voorjaarsweetjes en een routesuggestie voor een picknick-wandeltocht in het Park. Woon jij nou niet in de buurt van de Veluwe? Wees creatief, zoek een leuk park bij jou in de buurt en stel zelf je eigen picknickmand samen!

Woonwinkel-shopping

Maak jouw studentenkamer, appartement of huis helemaal ready voor Pasen. Scoor mooie paastakken op de markt en kijk naar leuke versiering en decoratie bij jouw favoriete winkels in de buurt. Vergeet natuurlijk niet om van tevoren een shopafspraak te maken. Een leuke bezigheid en low-budget mogelijk!

De Tasty Walk door Apeldoorn

Blijf je liever in het centrum? Wandel dan lekker door de binnenstad en geniet van gerechten die je kunt afhalen bij zes verschillende restaurants. Je koopt van tevoren een coupon, die je vervolgens om kunt zetten in een bestelling, zodat ze weten dat jij die dag langs komt voor een lekker gerecht. De volgorde van je wandelroute en bezoek aan de restaurants kun je helemaal zelf bepalen. Ben je niet zo’n fan van wandelen? Pak dan gerust de auto of fiets.

Fietstrip

Het ziet ernaar uit dat het zonnetje gaat schijnen komend weekend, dus waar wacht je nog op? Spring snel op je fiets en maak er een heerlijke middag van, met routes langs weilanden, bossen en dorpjes. Zoek je iets meer uitdaging? Kijk eens of je een tandem kan huren bij jou in de buurt. Hoe leuk!?

Support de plaatselijke horecaondernemers en bestel een overheerlijke high tea-box. Er zijn genoeg bedrijven die speciale boxen voor Pasen aanbieden.

Barbecueën in de achtertuin

Organiseer een barbecue met je gezin, huisgenoten of een vriend/vriendin. Trek de barbecue uit de kast, haal lekkere boodschappen in huis en zet je beste playlist op. Regel een overheerlijke cocktail of ander drankje en daar heb je je vermaak voor de rest van de dag! Houd echter wel rekening met de 1,5 meter afstand als je niet uit hetzelfde huishouden komt.

Sporten

Zin om iets actiefs te doen met Pasen? Ga sporten! Nu alle sportscholen dicht zijn is het heel verleidelijk om op de bank te ploffen. In Enschede zijn er gelukkig verschillende sportscholen die leuke, maar ook intensieve online workouts aanbieden. Dus help jezelf van de bank en go get it!

The Happy Easter-Ride

Tijdens een autorit puzzelen, raadsels oplossen en tegelijkertijd Paasbrunchen bij drie verschillende drive thru’s? In Deventer ben je aan het goede adres! Maak meteen een goede start bij het eerste restaurant met een lekker kopje koffie of thee en een broodje uit de oven. Vervolgens start je de autopuzzeltocht en probeer je onderweg allerlei opdrachten en raadsels op te lossen. Alles is geheel coronaproof, want je rijdt deze tocht lekker met je partner, beste vriend(in) of gezin in je eigen auto. Ook bij de drive thru’s hoef je je auto niet uit, want al het lekkers wordt bij je auto afgegeven. Dus, waar wacht je nog op?

High-tea

Support de plaatselijke horecaondernemers en bestel een overheerlijke high-tea box. Er zijn genoeg bedrijven die speciale boxen voor Pasen aanbieden, neem bijvoorbeeld De Branderie of Bagels & Beans in Enschede. Als je het liever zelf in de hand wil houden, is het samenstellen van een eigen high-tea een goed idee. Ga opzoek naar recepten voor kleine hapjes en zoetigheid en sloof je uit in de keuken voor jou en je partner, huisgenoot of gezin.

De Nederlandse corona-aanpak is erop gericht het virus maximaal te controleren, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in onze samenleving te beschermen. Neem daarom altijd de maatregelen van de Rijksoverheid in acht.