Christa Boer, nieuw lid raad van toezicht kijkt in de camera terwijl ze met de rug naar een lege collegezaal staat
Corporate

Christa Boer nieuw lid Raad van Toezicht Saxion

Leestijd Minuten

Onlangs is Christa Boer toegetreden als lid van de Raad van Toezicht van Saxion. Zij is vice-decaan Onderwijs van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum (UMC) / VU Amsterdam (faculteit geneeskunde). Daarnaast is Christa Boer hoogleraar Medisch Onderwijs en opleidingsdirecteur van de Geneeskunde opleiding VU Amsterdam.

“Wij zijn verheugd dat wij na het vertrek van de zeer ervaren Liesbeth van Welie, een nieuw lid van de Raad van Toezicht hebben kunnen vinden met een brede ervaring in onderzoek en onderwijs. Bovendien brengt Christa Boer nieuwe inzichten mee op een voor Saxion en in de regio relevant topic, de gezondheidszorg,” aldus Karl Dittrich, voorzitter Raad van Toezicht.

Christa Boer is een onderwijsbestuurder met een wetenschappelijke achtergrond. Ze heeft veel ervaring binnen de zorg en heeft onder meer als universitair hoofddocent Anesthesiologie en hoogleraar Preoperatieve Zorg in het Amsterdam UMC gewerkt. Christa Boer behaalde haar doctoraal Biomedische Wetenschappen aan de Universiteit Leiden en promoveerde op Fysiologie/Anesthesiologie (Amsterdam-München-San Diego). Ook is ze lid van diverse commissies, heeft ze verschillende adviesfuncties bekleed en zet Christa Boer zich in andere rollen op thema’s die haar raken. Bijvoorbeeld het bespreekbaar maken van grensoverschrijdend gedrag binnen de opleiding en de veranderende rol van de arts in de maatschappij. “Ik hoop met mijn achtergrond binnen onderwijs en onderzoek waarde toe te voegen aan de adviesrol die de Raad van Toezicht heeft,’ zo laat ze weten.

Collegevoorzitter Anka Mulder is content met de toetreding van Christa Boer: “Met haar ervaring in onderwijs en onderzoek, is Christa een uitstekende opvolger in de commissie Onderwijs en Onderzoek van de Raad van Toezicht.”

Christa Boer volgt Liesbeth van Welie op die per 21 mei afscheid heeft genomen van de Raad van Toezicht na twee volle termijnen lid te zijn geweest. Naast Christa Boer bestaat de Raad van Toezicht van Saxion uit de heer Karl Dittrich, voorzitter, de heer Frans Duynstee, mevrouw Karin Sluis en de heer Paul Koch.