HalloweenSaxion.jpg

Dit zijn de leukste Halloween-events in Apeldoorn, Deventer en Enschede

Maya ter Steege
Maya ter Steege Leestijd Minuten

Halloween is een feest dat steeds meer opkomt in Nederland, wat niet gek is: het is hartstikke leuk! Van onschuldig verkleden tot de engste horror, het kan allemaal tijdens Halloween. Toch is het soms lastig te ontdekken waar je het allemaal kan vieren in jouw Saxion-stad, daarom hebben wij de leukste Halloween-evenementen voor jou op een rijtje gezet!

Apeldoorn

Hou jij van escaperooms of wil je er altijd al een proberen? In Apeldoorn kun je tot en met 6 november proberen te ontsnappen uit de Halloween-editie van ‘De Morfinekluis’, een escaperoom mét acteurs! Er zijn niet heel veel tijdsloten beschikbaar, dus wees er snel bij!

Heb je zin om lekker te feesten dit weekend? Dan kun je zaterdag terecht bij GIGANT voor een Halloween special. Natuurlijk trek je hierbij je leukste Halloween-outfit aan!

Rockcafé Ozzy organiseert ook een Halloween-avond op vrijdag in het thema 'cartoons'. Kom verkleed als je favoriete cartoon en wie weet win je wel een leuke prijs!

Op vrijdag en zaterdag kun je ook nog Halloween vieren met Café Confetti, Humphrey’s en De Professor. De kroegen hebben die avonden speciale cocktailspecials en Bacardi Spiced-acties.

Op vrijdag wordt ook de Egantier van 18.00 tot 21.00 uur omgetoverd tot een 'creepy zone'. Je kan dan lekker Halloween-shoppen, maar er zijn ook meerdere acts om naar te kijken.

Heb je niet zo'n zin in hele spannende dingen, maar wil je wel iets doen in het thema van Halloween? Dan kan je vrijdag of zaterdag bij Bar Buitenpost komen genieten van een Halloween-diner in het teken van pompoen (voor €25,- p.p.). Er wordt gebruikgemaakt van producten uit eigen tuin, kas en streek, dus het is ook nog eens heel duurzaam!

Deventer

Bij café Het Glas in Lood kun je op maandag meedoen aan de Halloween Disney-quiz. De bar is versierd en naast spookachtige vragen over Disneyfilms komen ook Marvel en Star Wars aan bod. Je krijgt daarnaast bonuspunten wanneer je verkleed komt!

Wil je lekker feesten met Halloween? Café Dorst organiseert zaterdag een gezellige Halloween Party met DJ JustinTribe.

Toch zin in een lekkere horrorfilm met Halloween? Dan kun je in de avonden bij Vue Cinema de nieuwe Horrorfilm Halloween Ends komen bekijken, het vervolg op de film Halloween Kills.

Enschede

Dit weekend organiseert restaurant Marcooks weer een haunted house, met op vrijdag en zaterdag fright nights. Als je hiernaartoe gaat, vergeet dan niet je engste outfit aan te trekken, want dan maak je kans op een waardebon van het restaurant! In het teken van lekker eten kun je ook dit weekend bij de Twentse Foodhal genieten van verschillende Halloween specials. Ook wordt er een verkleedwedstrijd georganiseerd waarbij je drankjes en een gerecht voor twee personen kunt winnen!

Op zaterdag organiseert Mystiek Theater een toffe horror diner show in het teken van Halloween! Terwijl je geniet van een viergangendiner inclusief drinken, zal je geserveerd worden door de meest gekke figuren.

Heb je zin om zaterdag verkleed uit te gaan? Kom dan naar café Stonewall. De kroeg wordt zaterdag omgetoverd naar het Halloween thema. Als de Drag Queen Jury jouw outfit het leukst vindt, win je een prijs!

Ook zondag 30 oktober kun je verkleed terecht bij de Irish Pub Molly Malone. Vanaf 20.00 uur kun je meedoen met de Killer Karaoke en ook hier kun je een leuke prijs winnen voor het beste kostuum.

Kortom, er is genoeg te doen tijdens dit Halloween-weekend en je kunt vaak ook nog eens leuke prijzen winnen! Gun jezelf even een break van studeren en ga er lekker op uit. Naar welk evenement ga jij?

Maya ter Steege

Maya studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze houdt niet van stilzitten en heeft daarom altijd wel iets te doen, maar probeert toch ook de ruimte te nemen om te ontspannen. Ze maakt in haar vrije tijd daarom graag een wandeling of pakt eens in de zoveel tijd weer een oude creatieve hobby op.