Enschede - Stadscampus

Saxion Alumni

Elk jaar studeren tal van studenten af bij Saxion, maar waar komen deze alumni terecht? Wij spreken ze! 👇

Alle artikelen in Saxion Alumni

Denise Brands Ondernemerschap

Denise studeerde Fysiotherapie en is dierenfysiotherapeut: ‘Het voelt als een samenwerking tussen mij en het dier’

Denise Brandse volgde de opleiding Fysiotherapie bij Saxion, met een heel bijzonder doel. Ze wilde namelijk dierenfysiotherapeut worden. Inmiddels heeft ze haar eigen praktijk. “Dieren kunnen niet praten, maar wel communiceren.”

Tom Salemink Business

Tom breidt de Talententuin Achterhoek uit naar Twente: ‘We verbinden bedrijven met jong talent’

Tom Salemink begon na de opleiding Small Business en Retail Management zijn loopbaan als ondernemer. Hij vond een passie voor het koppelen van jong talent aan de arbeidsmarkt. Dat kwam door vragen vanuit voormalige opdrachtgevers. Naast het digitale platform achterhoekwerkt.nl ontstond zo het fysieke event De Talententuin dat sinds 2023 ook een Twentse editie heeft.

Michel Scheper (fotografie: Thomas Busschers) Onderwijs

Michel studeerde Facility Management, maar vond met een paar omwegen zijn plek in de IT

Voor Michel Scheper ging de zoektocht naar zijn uiteindelijke baan niet vanzelf. Voor zijn gevoel maakt hij twee keer niet helemaal de juiste studiekeuze, en tóch heeft hij juist een baan gevonden die bij hem past. Of hij het achteraf liever anders had gedaan? Het voelde of hij tijd had weggegooid, maar toch is hij achteraf blij hoe het is gelopen. “Wanneer je van werkveld wilt wisselen, is het vooral belangrijk dat je veel motivatie hebt.”