RoboTeam Twente gekwalificeerd voor WK robotvoetbal

RoboTeam Twente

RoboTeam Twente is een initiatief van studenten van de Universiteit Twente en Saxion, dat zich richt op het bouwen van voetbalrobots en de aansturing daarvan. Het team bestaat uit studenten van verschillende studies, van Werktuigbouwkunde tot Informatica. RoboTeam Twente heeft op vorige edities van de RoboCup al mooie resultaten behaald, waaronder een vijfde plek in 2019.

Alle artikelen in RoboTeam Twente

RoboCup Twente Onderwijs

RoboTeam Twente gaat met nog efficiëntere robot voor podiumplek tijdens RoboCup

Hij is sneller, beweegt nauwkeuriger en is daardoor een stuk efficiënter dan zijn voorgangers. RoboTeam Twente presenteerde vorige week in Kinepolis haar nieuwe generatie voetbalrobots. In juli hoopt het team hoge ogen te gooien tijdens de RoboCup in Bordeaux.

FutureFactory SaxionTV

Twentse studententeams innoveren in de Future Factory Twente: ‘Je kunt hier veel leren buiten je studie om’

Sinds medio 2022 bundelen de vijf Twentse studententeams Electric Superbike, Solar Boat, DroneTeam, RoboTeam en Green Team hun krachten in de Future Factory Twente in Enschede. Onder meer in hun gedeelde werkplaats werken technische en andere creatieve studenten samen aan de nieuwste innovaties. “Het is een mooie plaats om te laten zien wat er allemaal kan op technisch gebied.”

Studenten geven kijkje in de techniek van de toekomst Studentenleven

Studenten geven kijkje in de techniek van de toekomst

Vijf studententeams, die zich bezighouden met het duurzame mobiliteitsvraagstuk, nodigden Minister van Energie en Klimaat, Rob Jetten, uit om een kijkje te komen nemen in hun Future Factory. Dit is het bedrijvencomplex in Enschede waar de innovatieve projecten van de teams tot leven komen. Door een verbinding te leggen tussen de politiek en de techniek van de toekomst, hopen de studententeams met dit bezoek de transitie naar duurzaam een waardevolle impuls te geven.