Solar Boat Twente.jpg

Solar Boat Twente

Solar Boat Twente bestaat uit een multidisciplinair team van enthousiaste studenten die zich focussen op het bouwen van een betrouwbare zonneboot. Door grenzen te verleggen omarmt het team een grote uitdaging: het ontwerpen en bouwen van de motorboot van morgen. Het doel is om met een betrouwbare, stabiel vliegende boot varen op meerdere nationale en internationale evenementen.

Alle artikelen in Solar Boat Twente

Solar Boat Twente onthult nieuwe boot op zonne-energie Studentenleven

Solar Boat Twente onthult nieuwe boot op zonne-energie

Studententeam Solar Boat Twente heeft afgelopen studiejaar hard gewerkt om een nieuwe boot te produceren en op 23 april was het zover; in het Wilminktheater toonde het team de boot voor het eerst aan de buitenwereld, voor 250 aanwezigen.

Studententeam uit Twente onthult nieuwe boot op zonne-energie tijdens de Boat Reveal 2024 Studentenleven

Solar Boat Twente, het studententeam van de Universiteit Twente en Saxion Hogeschool, onthult dinsdag 23 april de nieuwe zonneboot. De Boat Reveal 2024 vindt om 15:30 uur plaats in het Wilminktheater Muziekcentrum te Enschede.

Solar Boat Twente presenteert compleet nieuwe boot Studentenleven

Solar Boat Twente presenteert compleet nieuwe boot

Dinsdag 28 november onthulde Solar Boat Twente met trots haar innovatieve concepten in de Twentse Bierbrouwerij gevestigd in Hengelo. De nieuwe zonneboot krijgt een volledig andere vorm. Het studententeam uit Twente gaat de komende maanden de onthulde concepten verder verfijnen en implementeren. Deze nieuwe, vooruitstrevende boot zal schitteren op het Nationaal Kampioenschap in Akkrum, gevolgd door een deelname aan de Monaco Energy Boat Challenge.