david_plas_76948-scaled.jpg
Deeltijd

Toepassen van marktonderzoek

Wanneer er beslissingen binnen een organisatie moeten worden genomen, is het uitvoeren van gedegen onderzoek essentieel. Om bijvoorbeeld een goed marketingplan op te kunnen stellen, heb je informatie nodig van de klant. Maar op welke manier verzamel je informatie? En hoe vertaal je deze naar aanbevelingen voor het management? Tijdens deze module leer je hoe de term 'klantloyaliteit’ conceptualiseert aan de hand van een passend theoretisch kader. Je neemt vragenlijsten over klantloyaliteit af bij de klantgroep(en) van jouw organisatie en leert data te analyseren met SPPS. Ook leer je hoe je de uitkomsten van field research koppelt aan deskresearch, en hoe je conclusies trekt en aanbevelingen doet.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

  • Type

    Module

  • Start

    September

  • Vakgebied

    Marketing, Sales en Communicatie, Management & Organisatie, Onderzoek, Economie, Bedrijfskunde

  • Duur

    9 weken

  • Prijs

    € 775,00

  • Plaats

    Enschede

  • Lesdagen

    Enschede (maandag)

Ben je er klaar voor?

Voordat jij start met de module is het belangrijk dat je aan de (aanvullende) toelatingseisen voldoet, zoals een relevante praktijkomgeving.

Check hier de toelatingseisen

Wat kun je straks?

  • Je ontwerpt een conceptueel model dat past bij ‘klantloyaliteit’ binnen de context van het bedrijf waar jij werkzaam bent op basis van oriënterend kwalitatief onderzoek en relevante, (inter)nationale, wetenschappelijke bronnen vanuit diverse invalshoeken belicht. 

  • Je analyseert kwantitatieve gegevens over klantloyaliteit met behulp van SPSS met als doel om inzicht te krijgen in aspecten van klantloyaliteit en de samenhang hiertussen. 

  • Je concludeert op basis van kwantitatieve gegevens uit je onderzoek met als doel het beantwoorden van de centrale onderzoeksvraag. 

  • Je reflecteert kritisch op de kwaliteit van het door jou uitgevoerde onderzoek door de bruikbaarheid, validiteit en betrouwbaarheid ervan te bepalen. 

  • Je vertaalt de conclusies van jouw onderzoek in bruikbare toepassingen op het gebied van marketing, zodat de loyaliteit van klanten van jouw bedrijf wordt verhoogd. 

Hierdoor toon je aan dat je de leeruitkomst behaald hebt: “De CE-professional voert een onderzoek uit en met de uitkomsten hiervan adviseert hij de organisatie over het verhogen van de klantloyaliteit en stelt hij een marketingplan op.”.

Wat is modulair onderwijs bij Saxion?

Deze module is een onderdeel van het deeltijdonderwijs. In 9 of 18 weken rond je een module af waarna je als student studiepunten en als cursist een certificaat ontvangt. Die certificaten zijn inwisselbaar voor studiepunten bij inschrijving voor een deeltijd bachelor- of Associate degree-opleiding bij Saxion Parttime School.

Meer over modulair onderwijs

Inhoud

Er zijn acht gezamenlijke bijeenkomsten. Elke bijeenkomst bereid je voor door literatuur te bestuderen en te werken aan portfolio-opdrachten, zoals het uitzetten van een enquête onder jouw respondenten en het houden van interviews. Tijdens de bijeenkomsten krijg je verdiepende uitleg van de docent, werk je verder aan de opdrachten, reflecteer je in discussiegroepen op elkaars onderzoek en kun je vragen stellen.    

5 Deeltijd studenten op bankje voor Hoofdlocatie Enschede

Benieuwd hoe het is om in deeltijd te studeren?

Lees de ervaringen van onze studenten

Afronding

Je wordt individueel beoordeeld op een marketingplan waarin je de resultaten van je onderzoek verwerkt en aanbevelingen geeft. Het onderwerp van je onderzoek is klantloyaliteit. Na het met goed gevolg behalen van de toets ontvang je als student 5 EC en als cursist een hbo-certificaat.  

Praktische informatie

Lesdagen en locaties

De module wordt verzorgd door Saxion Parttime School. Als je de module volgt in Enschede, dan zijn de bijeenkomsten op de maandag. Als je de module volgt in Deventer, dan zijn de bijeenkomsten op dinsdag. Elke bijeenkomst is 90 minuten. De groep bestaat uit maximaal 28 deelnemers.

Kosten

Bij de genoemde kosten voor deze module zijn alle bijeenkomsten en twee toetskansen inbegrepen. Mocht je de module niet in één keer behalen, dan kun je in het opvolgende kwartiel deelnemen aan een herkansingsmogelijkheid voor de toets. De kosten voor aanschaf van literatuur zijn niet bij de module-prijs inbegrepen.

Heb je aanvullende vragen over kosten? Neem dan gerust contact met ons op via: 088 - 019 9160 of [email protected].

Toelating en aanmelden

Toelating 

Deze module is op hbo-niveau. Een relevante praktijkomgeving op hbo-niveau is essentieel voor het afronden van de module. Die omgeving kan je eigen baan of (vrijwilligers)werk zijn. Mocht je niet werkzaam zijn in een voor deze module relevante omgeving, dan moet je afspraken maken met een bedrijf of instelling die kan dienen als jouw relevante praktijkomgeving. Nadere informatie hierover kun je opvragen bij Saxion Parttime School of je studiecoach.  

Aanmelden 

Om je aan te melden als cursist voor deze module, klik je op de aanmeldbutton. Om de module te volgen als student, bijvoorbeeld als onderdeel van je Vrije Keuzeruimte, doorloop je de procedure die bij de Vrije Keuzeruimte van Saxion Parttime School vermeld wordt. Bespreek je mogelijke deelname met je studiecoach. 

Deze module is onderdeel van deze opleidingen